
BNA's Intellectual Property Library on CD -- Full Text of Cases (USPQ Second Series)

Cable News Network LP v. Khouri, 68 USPQ2d 1570 (NAF 2002)

68 USPQ2D 1570
Cable News Network LP v. Khouri

National Arbitration Forum

Claim No. FA0208000117876
Decided December 16, 2002

Headnotes

JUDICIAL PRACTICE AND PROCEDURE

[1]  Jurisdiction — Subject matter jurisdiction — In general   (§405.0701)

Arbitration panel may exercise jurisdiction over all Internet domain names and respondents

Page 1571

in proceeding in which complainant seeks transfer of domain names using its “cnn”mark, including
individual respondent who has transferred his ownership in respondent Internet news network to others,
since that individual continues to manage and control activities of network, since any owner's breach of
fiduciary duty of care warrants piercing corporate veil such that individual owners can be held liable for
actions on behalf of network, since all individuals and entities connected to domain name registration or
usage thus are proper respondents, and since all parties received notice, have had opportunity to be
heard, and have actively participated in proceeding.

Copyright 2003, The Bureau of National Affairs, Inc. Reproduction or redistribution, in whole or in
part, and in any form, without express written permission, is prohibited except as permitted by the
BNA Copyright Policy.  http://www.bna.com/corp/index.html#V  1



BNA's Intellectual Property Library on CD -- Full Text of Cases (USPQ Second Series)

[2]  Procedure — Stays — In general   (§410.2901)

Procedure — Dismissal; default judgment   (§410.32)

Arbitration panel will strike that portion of National Arbitration Forum's order, granting stay of
Internet domain name dispute resolution proceeding, which provided that complaint would be
withdrawn if neither party submitted request to continue proceeding by conclusion of stay period, and
respondents' request to dismiss complaint under that provision is consequently denied, since only
complainant has right to request that complaint be withdrawn, and since, if dismissal were granted,
complainant would simply refile complaint, resulting in prejudice to complainant in added cost and delay,
whereas denying dismissal request will not result in prejudice to respondents.

TRADEMARKS AND UNFAIR TRADE PRACTICES

[3]  Infringement; conflicts between marks — Likelihood of confusion —Particular marks
— Confusion likely   (§335.0304.03)

Infringement; conflicts between marks — Willful   (§335.11)

Respondents' Internet domain names appending country names or abbreviations, region names,
generic or descriptive terms, and other letter combinations to complainant's “cnn” mark are identical
and/or confusingly similar to complainant's domain names, when used in conjunction with news and
information Web sites, since complainant typically creates geographic-based domain names by
appending country name to mark, and users familiar with complainant's naming convention would be
likely to enter name into browser that would lead them to respondents' site, since users familiar with
complainant and its “cnn”mark would believe that domain name containing “cnn” followed by term such
as “stores” or letter string such as “xms”was affiliated with complainant, and since “cnn” mark carries
worldwide recognition and reputation, and respondents undoubtedly formed their domain names in
order to exploit inevitable user confusion; domain names that are identical save for hyphen between two
portions of name are treated as identical, and differences between generic top level domains such as
“.com”and “.bz” are ignored, since neither type of difference ameliorates user confusion.

[4]  Infringement; conflicts between marks — Likelihood of confusion —Particular marks
— Confusion likely   (§335.0304.03)

Infringement; conflicts between marks — Willful   (§335.11)

Respondents have no legitimate interests in domain names they use in conjunction with their Internet

Copyright 2003, The Bureau of National Affairs, Inc. Reproduction or redistribution, in whole or in
part, and in any form, without express written permission, is prohibited except as permitted by the
BNA Copyright Policy.  http://www.bna.com/corp/index.html#V  2



BNA's Intellectual Property Library on CD -- Full Text of Cases (USPQ Second Series)

news services, since domain names each contain registered and famous “cnn” mark, under which
complainant has provided cable and satellite broadcast services for over 20 years, since respondents'
domain names clearly were created to exploit Internet user confusion by diverting users familiar with
“cnn” mark to respondents' Web sites for respondents' pecuniary benefit, since such use is not bona fide
commercial or fair use, and since respondents' adoption of “cnn”mark was not coincidental, in that
individual respondent formed Lebanese company with same name as complainant, and likely learned of
complainant's news services while living in United States for 15 years.

[5]  Infringement; conflicts between marks — Likelihood of confusion —Particular marks
— Confusion likely

Page 1572

  (§335.0304.03)

Infringement; conflicts between marks — Willful   (§335.11)

REMEDIES

Non-monetary and injunctive — Equitable relief — Seizure; forfeiture   (§505.0703)

Respondents' 325 Internet domain names containing complainant's “cnn”mark were registered and
used in bad faith, and must be transferred to complainant pursuant to Uniform Domain Name Dispute
Resolution Policy of Internet Corporation for Assigned Names and Numbers, since respondents
undoubtedly were aware of complainant's mark when they registered domain names, since respondents'
domain names use same naming convention as complainant's Web addresses by appending country or
region name to “cnn,” which indicates that respondents employed mark deliberately to confuse users
and misappropriate good will inherent in “cnn” mark, since respondents' registration of large number of
domain names using “cnn” mark indicates bad faith and intentional diversion of Internet users, since such
diversion deprives complainant of revenue, and since illicit nature of respondents' actions, which extends
well beyond registration and use of disputed domain names, reinforces view that respondents acted in
bad faith.

Case History and Disposition
Complaint filed by Cable News Network LP, LLP pursuant to Uniform Domain Name Dispute

Resolution Policy of Internet Corporation for Assigned Names and Numbers, against respondents Elie
Khouri, d/b/a Channel News Network, and others. Complainant requests that 325 Internet domain
names containing “cnn” letter string be transferred from respondents to complainant. Granted.

Attorneys:

Copyright 2003, The Bureau of National Affairs, Inc. Reproduction or redistribution, in whole or in
part, and in any form, without express written permission, is prohibited except as permitted by the
BNA Copyright Policy.  http://www.bna.com/corp/index.html#V  3



BNA's Intellectual Property Library on CD -- Full Text of Cases (USPQ Second Series)

John D. Haynes, of Alston & Bird, Atlanta, Ga., for complainant.

James K. Lewis, of Patton Boggs, Denver, Colo., for respondent.

Judge:
Before Michaelson, presiding panelist, and Buchele (retired) and Ohiku, panelists.

Opinion Text

Opinion By:
Michaelson, panelist.

REGISTRAR AND DISPUTED DOMAIN NAMES

There are 325 domain names at issue, all of which are of the form of <cnn + x.gTLD>where x is a
predefined suffix and gTLD is a specific generic top level domain (specifically .com, .org, .net, .biz or
.bz) (collectively the “disputed domain names”). Although .bz is officially a country code top level
domain, for purposes of simplicity in this decision it will be referred to along with the others as generic.
The suffix is: a different country name or country abbreviation (with or without a preceding dash) (286
names), a different name of a geographic region (with or without a preceding dash) (17 names), a
different generic or descriptive term (with or without a preceding dash) (10 names), or a different 2 or 3
letter grouping (12 names). All the domain names are alphabetically listed, organized by type, in
Appendix A hereto [omitted] and, organized by registrar, in Appendix B hereto [omitted]. The
registrars are DomainBank.com (299 names), eNIC (22 names) and IHOLDINGS.COM, INC. d/b/a
DOTREGISTRAR.COM (3 names) (collectively the “Registrars”).

PANEL

The undersigned certify that they have acted independently and impartially and to the best of their
knowledge have no known conflict in serving as Panelists in this proceeding.

Mr. Peter L. Michaelson, Esq. as Presiding Panelist.

Hon. James P. Buchele (retired) as Panelist.

Ms. Uwa Ohiku, Esq. as Panelist.

PROCEDURAL HISTORY

The Complaint was brought pursuant to the Uniform Domain Name Dispute Resolution Policy
(“Policy”), available at <icann.org/services/udrp/udrp-policy-24oct99.htm>, which was adopted by the
Internet Corporation for Assigned Names and Numbers (ICANN) on August 26, 1999, and approved

Copyright 2003, The Bureau of National Affairs, Inc. Reproduction or redistribution, in whole or in
part, and in any form, without express written permission, is prohibited except as permitted by the
BNA Copyright Policy.  http://www.bna.com/corp/index.html#V  4



BNA's Intellectual Property Library on CD -- Full Text of Cases (USPQ Second Series)

on October 24, 1999, and in accordance with the ICANN Rules for Uniform Domain Name Dispute
Resolution Policy (“Rules”) as approved on October 24, 1999, as supplemented by the National
Arbitration Forum Supplemental Rules for Uniform Domain Name Dispute Resolution Policy then in
effect (“Supplemental Rules”).

The Complainant submitted a Complaint, together with Exhibits A-C (including subparts)

Page 1573

to the National Arbitration Forum (the “Forum”) electronically on August 6, 2002; the Forum received
a hard copy of the Complaint on August 7, 2002.

On August 7, 2002 and August 19, 2002, the Registrars confirmed by e-mail to the Forum that all
the disputed domain names are registered with them and confirmed the corresponding registrant as listed
in the Complaint (and the Appendices hereto) as the current registrant of each of those names. The
Registrars have verified that the registrant of each of the disputed domain names, is bound, for that
name, by the registration agreement of the corresponding registrar, and in accordance with those
agreements has thereby agreed to resolve domain-name disputes brought by third parties in accordance
with the Policy.

On August 20, 2002, a Notification of Complaint and Commencement of Administrative
Proceeding (the “Commencement Notification”), setting a deadline of September 9, 2002 by which the
Respondent could file a Response to the Complaint, was transmitted to the Respondent via e-mail, post
and fax, to all entities and persons listed on the Respondent’s registrations as technical, administrative
and billing contacts, and, by e-mail, to the postmaster at each of the disputed domain names.

On September 30, 2002, the Parties filed a Joint Request to Stay the Administrative Proceeding (a
copy of which appears in both Exhibit O to the Response and Exhibit A-5 to the Complainant’s
Additional Submission) for a 10-day period or until October 10, 2002. The Request expressly stated, in
part:

“Respondent as well as Channel News Network (Lebanon) sarl, Presidente Advertising Agency,
Presidente Advertising Co., sarl and Hot Sales and Business Center agree to transfer all of the
domain names at issue in order to resolve this proceeding. The requested stay period is to allow time
to complete the transfer. If this matter is not fully resolved within the extended time period, the Parties
agree that Respondent shall have one (1) calendar day thereafter to file a response to the Complaint.”

On October 1, 2002, the Forum issued an order (a copy of which appears in Exhibit P to the
Response) granting the requested stay. The order expressly stated, in part:

“The Parties, having been advised that a Panel has not been appointed, and that the Decision in this
matter has not been published, requested that the Administrative Proceeding ... be stayed for a
one-time period of ten (10) days until October 10, 2002.

Copyright 2003, The Bureau of National Affairs, Inc. Reproduction or redistribution, in whole or in
part, and in any form, without express written permission, is prohibited except as permitted by the
BNA Copyright Policy.  http://www.bna.com/corp/index.html#V  5



BNA's Intellectual Property Library on CD -- Full Text of Cases (USPQ Second Series)

If this matter is not settled and the Complaint withdrawn, one of the Parties must submit a request to
the Forum to continue the Administrative Proceeding by October 10, 2002, or the Complaint will be
withdrawn by the Forum and the file closed.”

The Respondents contacted the Forum on October 11, 2002 (due date for filing the Response) and
requested that this proceeding be dismissed because neither party filed a written request to reinstate the
proceedings.

In response to the Respondents’ request, the Forum issued an order dated October 11, 2002
denying this request. The order (a copy of which appears in Exhibit A-6 to the Complainant’s
Additional Submission and in Exhibit E to the Respondent’s Additional Submission) stated, in part:

“The signed Joint Request of the parties for a stay provided:
‘If this matter is not fully resolved within the extended time period, the Parties agree that the
Respondent shall have one (1) calendar day thereafter to file a response to the Complainant. The
Parties further request that the action then proceed according to normal rules and scheduling.’

The Parties failed to arrive at an agreement within the requested stay. Therefore, the action shall
‘proceed according to normal rules and scheduling’.”

A timely Response, together with Exhibits A-P, was received by the Forum and determined to be
complete on October 11, 2002.

The Complainant filed its Additional Submission, together with Exhibits A and A1-A9, on October
16, 2002; the Forum determined on that date that this additional submission was complete. The
Respondent then filed its Additional Submission, together with Exhibits A-E, on October 21, 2002; the
Forum determined on that date that this additional submission was complete.

On November 4, 2002, pursuant to the Complainant’s request to have the dispute decided by a
three-member panel together with the panel selections made by each party, the

Page 1574

Forum appointed Mr. Peter L. Michaelson, Esq. as Presiding Panelist and Hon. James P. Buchele
(retired) and Ms. Uwa Ohiku, Esq. as Panelists. The Forum also set a due date of November 18, 2002
to receive the decision from the Panel.

Due to the complexity of this proceeding and the schedules of the various panelists, the Panel,
through a procedural order dated November 15, 2002, extended the due date for its decision by
approximately one month to December 16, 2002.

RELIEF SOUGHT

The Complainant requests that all the disputed domain names be transferred from the Respondent

Copyright 2003, The Bureau of National Affairs, Inc. Reproduction or redistribution, in whole or in
part, and in any form, without express written permission, is prohibited except as permitted by the
BNA Copyright Policy.  http://www.bna.com/corp/index.html#V  6



BNA's Intellectual Property Library on CD -- Full Text of Cases (USPQ Second Series)

to the Complainant.

PARTIES’ CONTENTIONS

A. Complainant

1. Confusing similarity/identicality

The Complainant contends that all the disputed domain names are confusingly similar to
Complainant’s CNN Mark.

Specifically, the Complainant contends that the “striking similarity” between all the disputed domain
names and the CNN Mark is immediately apparent. Furthermore, the Complainant contends that
consumers who see the disputed domain names are certain to associate them with the Complainant,
particularly in light of the Complainant’s protocol for naming its regional sites using domain names that
include a geographic or language identifier. In that regard, the Complainant states that many of the
disputed domain names are almost identical to the Complainant’s own geographic-based domain
names, sometimes differing by only the inclusion of a hyphen (compare, e.g., the disputed domain name
<cnn-brazil.com> with the Complainant’s domain name <cnnbrazil.com>).

Hence, Complainant concludes that the requirements of paragraph 4(a)(i) of the Policy are satisfied.

2. Rights and legitimate interests

The Complainant contends that the Respondents have no rights or legitimate interests in any of the
disputed domain names.

Specifically, the Complainant alleges that the Respondents’ registration and use of the disputed
domain names is a “blatant attempt” to trade on the goodwill and fame associated with the CNN Mark.
In that regard, the Complainant states that the Respondents have no connection or affiliation with the
Complainant, nor has the Complainant granted the Respondents a license or consent, express or
implied, to use the CNN Mark in domain names or in any other manner. In light of the worldwide fame
and registrations of the CNN Mark, the Complainant contends that the Respondents have no legitimate
reason or right to register or use hundreds of domain names, each of which includes the CNN Mark, in
connection with a web portal that offers services directly competitive to those offered by the
Complainant.

Furthermore, the Complainant contends that the Respondents were on notice of the Complainant’s
exclusive rights in its CNN Mark as a result of the Complainant’s numerous worldwide registrations of
its marks and prior extensive use of its marks, including in Lebanon. In that regard, the Complainant
alleges, that the Respondents, when registering the disputed domain names, must have become aware of
the Complainant’s naming convention of its domain names when the Respondent learned of the
numerous pre-existing domain name registrations owned by the Complainant that utilized that

Copyright 2003, The Bureau of National Affairs, Inc. Reproduction or redistribution, in whole or in
part, and in any form, without express written permission, is prohibited except as permitted by the
BNA Copyright Policy.  http://www.bna.com/corp/index.html#V  7



BNA's Intellectual Property Library on CD -- Full Text of Cases (USPQ Second Series)

convention. Thus, the Complainant concludes that the Respondents have no rights or legitimate interests
in any of the disputed domain names.

The Complainant opines that the Respondent Khouri apparently believes, though falsely, that he is
entitled to use the disputed domain names in connection with his operation of his own news network,
Channel News Network, which provides Internet-based news and information services which are
identical to the Complainant’s news services offered under its CNN Mark.

In that regard, the Complainant points to various UDRP decisions in which panels have been
confronted with situations where a domain name at issue was confusingly similar to a famous and
distinctive trademark, yet the registrant alleges good faith because it ostensibly used the domain name to
offer goods or services to the public. Those decisions, as viewed by the Complainant, establish the
propositions that: (a) an infringing use cannot be a bona fide, good faith use; and (b) constructive or
actual knowledge of the trademark

Page 1575

owner’s mark renders the registration and use bad faith—these being particularly true where a domain
name is used to compete with a trademark holder. In that regard, the Complainant cites to Cable News
Network LP, LLP v. Ahmed Latif, FA 100709 (Nat. Arb. Forum, Dec. 31, 2001) (holding that the
“offering of goods or services in association with an infringing trademark use does not constitute a ‘bona
fide’ offering of goods and services within the meaning of Policy paragraph 4(c)(i).”). The Complainant
also cited to Two Systems Enterprises Co., Ltd. v. Sonie’s Creations, AF-0911 (eResolution, Sept.
7, 2001); American Online, Inc. v. Fu D2000-1374 (WIPO, Dec. 11, 2000) (holding that it would
be “unconscionable to find a bona fide offering of services in a respondent’s operation of web-site using
a domain name which is confusingly similar to the complainant’s mark and for the same business.”); and
Delta Corporate Entity, Inc. v. Seventh Summit Ventures, FA 106112 (Nat. Arb. Forum, May 6,
2002) (holding that use of domain name to redirect consumers to a competing web site cannot be a
bona fide offering of goods and services).

With those cases in mind, the Complainant contends the Respondent Khouri cannot deny that he
was fully aware of the Complainant, its services and its worldwide fame when he registered the disputed
domain names. Indeed, since this Respondent lived in the United States for over fifteen years, the
Complainant takes the position that it is “inconceivable that Respondent could make such an argument
with a straight face”. Hence, the Complainant concludes that “this knowledge coupled with the
worldwide fame of the CNN Mark precludes any argument that Respondent has a legitimate right to
use the Domain Names.”

Thus, the Complainant concludes that the Respondent cannot demonstrate any rights or legitimate
interests in any of the disputed domain names pursuant to paragraph 4(a)(ii) of the Policy.

Copyright 2003, The Bureau of National Affairs, Inc. Reproduction or redistribution, in whole or in
part, and in any form, without express written permission, is prohibited except as permitted by the
BNA Copyright Policy.  http://www.bna.com/corp/index.html#V  8



BNA's Intellectual Property Library on CD -- Full Text of Cases (USPQ Second Series)

3. Bad faith use and registration

The Complainant contends that the Respondents have registered and are using each of the disputed
domain names in bad faith in violation of paragraph 4(a)(iii) of the Policy.

First, the Complainant contends that the Respondents’ actions constitute a bad faith attempt to trade
on the fame and goodwill of the Complainant’s CNN Mark in contravention of paragraph 4(b)(iv) of
the Policy.

In particular, the Complainant contends that the Respondents’ registration and use of the disputed
domain names is intended to attract Internet users to Respondent Channel’s competing web sites by
creating a likelihood of confusion with the Complainant’s CNN Mark as to the source, sponsorship,
affiliation and endorsement of the Respondents’ services. Specifically, the Complainant contends that
Internet viewers interested in determining whether the Complainant has additional regional web content
are likely to search for that content by typing in one of the disputed domain names, such as
<cnnindia.com>, <cnnafrica.com>, <cnnkenya.com>, <cnnafghanistan.com>, or hundreds of
others that follow the Complainant’s naming convention such as <cnnjapan.com>, <cnnbrazil.com>,
and <cnnindia.biz>. Once such a viewer has arrived at one of the Respondent’s sites, that individual is
likely to believe that the site is associated or affiliated with the Complainant due to the similarity of the
content provided. Yet, even if the content of that site clarifies to the users that it is not associated or
affiliated with the Complainant, the Respondents’ use would still infringe the Complainant’s CNN Mark
because of the initial interest confusion that drove that Internet traffic (those users) to the
Respondents’site in the first instance, i.e. by mistake. See, e.g., Two Systems Enterprises Co., Ltd. v.
Sonie’s Creations, cited supra; and Sony Corporation v. Times Vision, Ltd., FA 095686 (Nat.
Arb. Forum, Mar. 9, 2001).

Furthermore, the Complainant contends that the Respondents’ intent to trade on the goodwill, that
the Complainant has established in its CNN Mark, is apparent because the Respondent Khouri, in
adopting the Complainant’s naming convention, divided his web sites into regions and linked to these
sites using domain names consisting of the term “CNN” followed by a geographic modifier. This is the
exact same naming convention which the Complainant uses and, as such, is obviously aimed at capturing
Internet traffic searching for the Complainant’s own regional web sites. For example, Internet users
searching for the Complainant’s Arabic-language web site might mistakenly type <cnn-brazil.com>
(instead of <cnnbrazil.com>) and end up at the Respondents’, rather than the Complainant’s web site.

Hence, the Complainant views the Respondents’ actions as constituting a bad faith registration

Page 1576

and use pursuant to paragraph 4(b)(iv) of the Policy.

In that regard, the Complainant cites to, e.g., David Brown O/B/O Inspectortools.com v.

Copyright 2003, The Bureau of National Affairs, Inc. Reproduction or redistribution, in whole or in
part, and in any form, without express written permission, is prohibited except as permitted by the
BNA Copyright Policy.  http://www.bna.com/corp/index.html#V  9



BNA's Intellectual Property Library on CD -- Full Text of Cases (USPQ Second Series)

Professional Equipment, FA 109757 (Nat. Arb. Forum, May 31, 2002) (finding bad faith and noting
that respondent’s registration and use of domain name incorporating competitor’s mark was a
“deliberate attempt to benefit from a perceived affiliation with Complainant’s products”).

Second, the Complainant contends that the Respondent’s actions constitute a bad faith attempt to
block the Complainant from reflecting its CNN Mark in corresponding domain names, hence violating
paragraph 4(b)(ii) of the Policy.

Specifically, the Complainant alleges that the bad faith is shown by the Respondent’s actions in
registering a huge volume of domain names beginning with the CNN Mark which effectively prohibits
the Complainant from expanding its own Internet coverage into additional geographic regions. The
Complainant takes the position that the Respondents have registered “nearly every conceivable domain
name” consisting of the term “CNN” and a geographic modifier that was not already owned by the
Complainant. Hence, the Complainant alleges that the Respondents’ actions prohibit the Complainant,
from registering and using numerous domain names that the “Complainant has every right to register and
use and which may be valuable to its business both now and in the future”. In this instance, the
Complainant cites to, e.g.: Yahoo! Inc. v. Seocho, FA 109050 (Nat. Arb. Forum, May 13, 2002)
(finding bad faith pursuant to paragraph 4(b)(ii) based on registration of 21 domain names incorporating
Yahoo! mark); and Harcourt, Inc. v. Fadness, FA 95247 (Nat. Arb. Forum, Sept. 8, 2000) (bad
faith found based on registration of several infringing domain names).

Moreover, the Complainant opines that, in light of the worldwide fame of the CNN Mark and given
that Respondent Khouri resided in the United States, formed numerous US-based corporations and
undoubtedly discovered many of the Complainant’s web sites when registering the disputed domain
names, it is inconceivable that the Respondents could have registered the disputed domain names in
ignorance of the Complainant’s rights in the CNN Mark.

Further, the Complainant contends that, even if the Respondents were to claim ignorance of the
Complainant, the latter’s federal registration for its CNN Mark constitutes constructive notice of the
Complainant’s rights. As such, the Complainant concludes that the Respondents either knew, or should
have known, of the Complainant when the Respondents registered the disputed domain names. Such
knowledge at the time of registration, by itself, constitutes per se bad faith registration, citing to, e.g.,:
Guardian Indus. Corp. v. Siam Plate Glass Industry Ltd. FA 104470 (Nat. Arb. Forum, Mar. 25,
2002) (finding that the respondent had to know of the complainant since both parties competed in same
markets and that registration of domain names incorporating the complainant’s mark constitutes per se
bad faith).

Lastly, the Complainant contends that the Respondent’s actions constitute a bad faith attempt to
disrupt the business of a competitor; hence violating paragraph 4(b)(iii) of the Policy.

In this regard, the Complainant contends that the Respondents are using the vast majority of the
disputed domain names to direct Internet traffic to the Respondents’regional news and information web

Copyright 2003, The Bureau of National Affairs, Inc. Reproduction or redistribution, in whole or in
part, and in any form, without express written permission, is prohibited except as permitted by the
BNA Copyright Policy.  http://www.bna.com/corp/index.html#V  10



BNA's Intellectual Property Library on CD -- Full Text of Cases (USPQ Second Series)

sites that directly compete with the Complainant’s web sites. Given the directly competitive relationship
between the Complainant and the Respondents, the Respondents’ actions evidence a bad faith intent to
disrupt the Complainant’s business by improperly capturing Internet users who are actually attempting to
reach one of the Complainant’s sites. The Complainant cites to, e.g.: David Brown O/B/O
Inspectortools.com v. Professional Equipment, cited supra (“Given that both Complainant and
Respondent are [direct competitors], it is reasonable to infer that Respondent registered and used the
disputed domain name in order to disrupt Complainant’s business”) and Surface Protection Indus.,
Inc. v. Webposters D2000-1613 (WIPO, Feb. 5, 2001).

Hence, Complainant concludes that the requirements of paragraph 4(a)(iii) are satisfied with respect
to all of the disputed domain names.

B. Respondent

The Respondents state that through the Complaint, the Complainant bases its argument upon the
premise that the names of the

Page 1577

entities identified in the Complaint’s caption are merely assumed names for Mr. Elie Faouzi El Khouri.

The Respondents counter this view by stating that Respondents, Channel News Network
(Lebanon) sarl (hereinafter “Channel”), Presidente Advertising Agency, Presidente Advertising Co. sarl,
and Hot Sales & Business Center are all established valid and existing Lebanese business entities.
Presidente Advertising Agency and Presidente Advertising Co. sarl are one company operating as
Presidente Agency sarl. Hot Sales and Business Center is a Lebanese registered trademark owned by
Presidente Agency sarl on behalf of that Respondent. Mr. Khouri does not own and/or operate each of
these entities and in no case are these entities merely Mr. Khouri’s assumed names.

The Respondents state that each of the disputed domain names is registered to or controlled by the
Respondent Channel. This Respondent is the sole entity that operates web sites at the disputed domain
names. Mr. Khouri and the other listed Respondent entities merely reserved certain domain names
because the Respondent Channel hired them to do so.

1. Confusing similarity/identicality

The Respondents contend that neither Mr. Khouri’s nor the disputed domain names are confusingly
similar to the Complainant’s CNN Mark.

First, Respondent Channel states that it has obtained multiple trademark and service mark
registrations for marks embodying the “cnn” letter string, and particularly registrations to which the
Complainant has not objected.

Copyright 2003, The Bureau of National Affairs, Inc. Reproduction or redistribution, in whole or in
part, and in any form, without express written permission, is prohibited except as permitted by the
BNA Copyright Policy.  http://www.bna.com/corp/index.html#V  11



BNA's Intellectual Property Library on CD -- Full Text of Cases (USPQ Second Series)

Specifically, the Respondents state that on May 1, 2001, the Department of Intellectual Property
Protection of the Lebanese Ministry of Economy and Commerce (“Lebanese DIP”) issued Lebanese
Trademark Registration No. 85980 to Respondent Channel for the mark “CHANNEL NEWS
NETWORK” in International Class 35 for use in connection with “advertisement, publicity and media
through internet network, grouping of information, advertisements and news from internet.”On that same
date, the Lebanese DIP also issued Lebanese Trademark Registration No. 85981 to Respondent
Channel for the mark “CHANNEL NEWS NETWORK LEBANON THE ARAB NEWS ONLINE”
in the same International Class for use in connection with the same services. A copy of these
registrations respectively appear in Exhibits D and E to the Response.

The Respondent further states that on September 1, 2001, the Lebanese DIP issued Lebanese
Trademark Registration No. 86022 to Respondent Channel for the mark “CNNLB”, also in
International Class 35, for use in connection with “advertisement, publicity and media through internet
network, grouping of information, advertisements and news from internet.” On January 23, 2002, the
Lebanese DIP issued Trademark Registration No. 89581 to Respondent Channel for the mark
“CHANNEL NEWS NETWORK MIDDLE EAST ARAB NEWS ONLINE—CNNME”, in the
same class for use in connection with the same services. These two trademark registrations clearly
embody the “cnn” letter string. A copy of these particular registrations appears in Exhibits F and G,
respectively. The Respondent contends that despite the “Complainant’s alleged world famous mark”and
the Complainant’s Lebanese registration for its CNN Mark in International Class 38, the Lebanese DIP
issued the four trademark registrations noted above to the Respondent Channel for use in connection
with its ongoing Internet based news services.

The Respondents then contend that although Lebanese law provides aggrieved parties with an
opportunity to oppose and cancel applications and registrations for infringing marks, the Complainant
never attempted to oppose or cancel any of the Respondent Channel’s Lebanese trademark
registrations. Hence, Respondents contend that inasmuch as the Complainant failed to move against
these four marks, Respondent Channel has developed “extensive common law rights in marks that
incorporate the string ‘cnn’ in connection with its Internet news services”.

Second, the Respondents contend that Respondent Channel’s consumers seek out Channel’s web
sites precisely because Channel features news coverage drastically different from that provided by the
Complainant.

The Respondents allege, that although both Respondent Channel and the Complainant operate
within the same general industry, Respondent Channel offers an entirely different style and type of news.
Specifically, the Respondents contend that Respondent Channel is well known for offering unbiased
in-depth reporting

Page 1578

Copyright 2003, The Bureau of National Affairs, Inc. Reproduction or redistribution, in whole or in
part, and in any form, without express written permission, is prohibited except as permitted by the
BNA Copyright Policy.  http://www.bna.com/corp/index.html#V  12



BNA's Intellectual Property Library on CD -- Full Text of Cases (USPQ Second Series)

on Middle Eastern affairs that stands in stark contrast to news provided by media giants like the
Complainant, ABC, NBC, CBS and Fox. Respondent Channel “made its name” by reporting detailed
Middle Eastern news that other media outlets overlooked. Thus, Respondent Channel has garnered a
devoted following among Middle Easterners living around the world, particularly ex-patriots living in the
United States, where thorough Middle Eastern news coverage is almost never offered.

Further, the Respondents contend that because Respondent Channel’s corporate name and
logo—which differ from that of the Complainant—are always prominently displayed (a hard copy of
homepages of some of the Respondent Channel’s web sites bearing this logo appear in Exhibit L to the
Response), there is “no possibility that consumers will be confused once they have arrived at one of
Channel’s web sites.”

Lastly, the Respondents contend that the Complainant has acquiesced to one of its biggest
competitors’ use of a series of service marks embodying the “cnn”letter string.

Specifically, the Respondents state that Respondent Channel’s use of the “cnn”letter string is also
identical to Gannett Co., Inc.’s (hereafter “Gannett”) use of it in its “NFCNN” service mark in the
United States and around the world in International Class 35. Gannett is an international news and
information company that publishes nearly 100 daily newspapers in the United States, including USA
Today, the nation’s top-selling daily newspaper. Gannett also owns more than 300 non-daily
publications in the United States as well as USA Weekend, a weekly newspaper magazine. Gannett’s
United Kingdom subsidiary publishes more than 300 titles, including 15 daily newspapers. Gannett also
operates 22 television stations in the United States and is an Internet leader with sites sponsored by
most of its television stations and newspapers. The Respondents state that Gannett is one of the
Complainant’s largest competitors.

The Respondents state that, in January 1993, Gannett applied to the United States Patent and
Trademark Office for registration of its “NFCNN” mark in the same International Class that the
Complainant had registered many of its CNN Marks. The Complainant never opposed or moved to
cancel the mark and has apparently never demanded that Gannett cease and desist from using the
“NFCNN”mark. Gannett’s application matured to registration and the mark is still active and registered
in the United States. Gannett also owns two other valid and active United States trademark registrations
for marks incorporating the “cnn” letter string.

The Respondents state that Respondent Channel has registered and exploited its marks first in the
Middle East and now throughout the world via its popular Internet news portals. Gannett, too, has
adopted and used its marks embodying the “cnn” letter string for use in connection with services in
International Class 35. All the while, according to the Respondents, the Complainant has been idle
except for the instant action and its complaints immediately preceding it. As such, the Respondents
contend that the Complainant has apparently acquiesced to Respondent Channel and Gannett’s use of
the “cnn”letter string. Additionally, the Respondents contend that the Complainant has not shown any

Copyright 2003, The Bureau of National Affairs, Inc. Reproduction or redistribution, in whole or in
part, and in any form, without express written permission, is prohibited except as permitted by the
BNA Copyright Policy.  http://www.bna.com/corp/index.html#V  13



BNA's Intellectual Property Library on CD -- Full Text of Cases (USPQ Second Series)

evidence of actual or potential consumer confusion. Moreover, the Complainant has failed to take any
action against Respondent Channel’s registered trademarks embodying the “cnn” letter string and has
significantly delayed in bringing this action, despite knowing about Respondent Channel’s operations for
years. Hence, the Respondents contend that through the Complainant’s acquiescence and considerable
delay in bringing this action, the Complainant has tacitly acknowledged that the “cnn”letter string can be
associated in the minds of consumers with a number of goods and services other than those of the
Complainant.

Furthermore, the Respondents state that simply because marks are similar does not mean that they
are confusingly so. The mere presence of a famous trademark within a domain name including other
letters does not mean that the marks are confusingly similar. This is especially true where the domain
name is a derivative of the name of Respondents’ primary business name

Accordingly, the Respondents conclude that Respondent Channel’s use of the “cnn”letter string in
each of the disputed domain names is not confusingly similar to the Complainant’s CNN Mark;
therefore, paragraph 4(a)(i) of the Policy is not met.

Page 1579

2. Rights and legitimate interests

Respondent Channel contends that it has rights and legitimate interests in the disputed domain
names.

In essence, this Respondent states that it has used the disputed domain names in connection with
bona services at least as early as November 2000 and was demonstrably prepared to use those names
as early as April 1999; hence ostensibly indicating its rights and legitimate interests in those names under
paragraph 4(c)(i) of the Policy.

Specifically, the Respondents state that at least as early as the beginning of 1999, promoters of
Respondent Channel were investigating the prospect of offering worldwide Internet portals for Middle
East regional news. By April 1999, those promoters had commissioned Lebanon Index to prepare a
business plan analysis and market study to determine the commercial need for region-specific news via
the Internet. (A copy of that plan dated April 15, 1999 appears in Exhibit H to the Response). In its
evaluation, Lebanon Index identified a high demand for English-language web sites providing non-biased
news and information concerning the Middle East and Lebanon particularly. The Lebanon Index
evaluation contemplated not only an initial launch of a Lebanese and Middle Eastern Internet portal, but
also an eventual expansion to web portals serving regions and countries worldwide. Lebanon Index’s
evaluation (see page 2 thereof) called for reserving many domain names based upon the “CHANNEL
NEWS NETWORK” name followed by a country or regional identifier (e.g.,

Copyright 2003, The Bureau of National Affairs, Inc. Reproduction or redistribution, in whole or in
part, and in any form, without express written permission, is prohibited except as permitted by the
BNA Copyright Policy.  http://www.bna.com/corp/index.html#V  14



BNA's Intellectual Property Library on CD -- Full Text of Cases (USPQ Second Series)

<ChannelNewsNetworkLebanon.com>, <ChannelNewsNetworkKuwait.com>and
<ChannelNewsNetworkSaudiArabia.com>, etc.). Because including the complete company name in
this naming protocol was cumbersome, the Lebanon Index evaluation suggested adopting a suitable
abbreviation. To ensure market penetration and to protect Respondent Channel against cybersquatters,
the Lebanon Index evaluation determined (see page 3 of the plan) that Respondent Channel should
“acquire the maximum registration of domain names in Lebanon, USA and all the available registrars
and country extensions in the world.” Respondent Channel states that it did just that.

The Lebanon Index evaluation (also see page 3 of the plan) further concluded that Channel’s goals
could be met over the course of four to five years at a cost of approximately US $30,000,000.00. As
1999 and 2000 progressed, Respondent Channel’s promoters actively sought investment money and
aggressively went about establishing a business designed to achieve the goals set forth in the Lebanon
Index evaluation. By the end of November 2000, Respondent Channel was formed and had registered
most of the many domain names contemplated in the Lebanon Index evaluation and many of the
disputed domain names. In that regard and by that time, investors and early consumers had expressed a
need for a shorthand way to express the complete corporate name of the Respondent Channel for the
purpose of typing its domain names. Hence, while many of the domain names included the entire
corporate name, others included the “cnn”letter string — as an abbreviation for Respondent Channel
News Network.

After its formation, Respondent Channel quickly gained momentum. In June 2001, Respondent
Khouri was featured in the magazine Masculin for his role as Editor in Chief of Channel’s news web
sites. The article (a copy of which appears in Exhibit I to the Response) about Mr. Khouri prominently
features the “CHANNEL NEWS NETWORK” and “CNNME” trademarks as well as the
<cnnme.com> domain name.

Later, Respondent Channel’s “CHANNEL NEWS NETWORK MIDDLE EAST”, “CHANNEL
NEWS NETWORK WORLDWIDE”, “CHANNEL NEWS NETWORK AMERICA”,
“CHANNEL NEWS NETWORK AFGHANISTAN” trademarks and the corresponding domain
names <cnnme.com>, <cnnww.com>, <cnn-us.com>, and <cnnaf.com> were featured in the
January 2002 edition of the Country Commercial Guide Lebanon published by the Embassy of the
United States of America in Beirut, Lebanon. A copy of this guide appears in Exhibit J to the Response.
Respondent Channel was also the subject of an entire half hour broadcast of the television program
Inside Business broadcast locally and by satellite in early 2001 by NBN, a Lebanese national television
broadcasting network. A copy of that broadcast has been provided on videotape as Exhibit K to the
Response. Channel and its “cnn”based domain names were also featured in the Technology Section of
the March 25, 2001 edition of the Al Anwar Daily News in a detailed article—a

Page 1580

Copyright 2003, The Bureau of National Affairs, Inc. Reproduction or redistribution, in whole or in
part, and in any form, without express written permission, is prohibited except as permitted by the
BNA Copyright Policy.  http://www.bna.com/corp/index.html#V  15



BNA's Intellectual Property Library on CD -- Full Text of Cases (USPQ Second Series)

copy of which appears in Arabic in Exhibit M to the Response.

Also, the Respondents state that Respondent Channel has entered business advertising
arrangements with established corporations around the world including Marriott International, Inc. with
regard to Marriott Vacation Club International, The Sheraton Corporation with regard to its Sheraton
Damascus Hotel, Coldwell Banker Corporation and Fransabank, s.a.l. Each of these entities advertises
on Respondent Channel’s web sites and has determined that Respondent Channel’s business and public
image are presences with which they enjoy being aligned. Hard copies of various pages of some of the
Respondent’s web sites that depict these advertisements appear in Exhibit L to the Response.

Respondent Channel also states that it has invested significant time and money into promoting its
web sites including those featuring the “cnn” letter string.

Hence, Respondent Channel states that its 1999 business plan which employed the disputed domain
names and subsequent pursuit of that business plan are sufficient proof of Respondent Channel’s
demonstrable preparation to use the disputed domain names in connection with a bona fide offering of
its news services. Furthermore, Respondent Channel continues to offer news services at web sites
resolvable through the disputed web sites, further establishing its bona fide offering pursuant to
paragraph 4(c)(i) of the Policy.

Lastly, Respondent Channel states that it has established its ownership and operation of a
community of web sites before notice of the current dispute, further bolstering its bona fide offering of
legitimate services under the disputed domain names.

Therefore, the Respondents conclude that Respondent Channel has significant rights and interests in
all the disputed domain names.

3. Bad faith use and registration

The Respondents contend that, contrary to the Complainant’s view, the Respondents did not
register any of the disputed domain names in bad faith.

First, the Respondents contend that Respondent Khouri did not reserve and Respondent Channel
has not acquired the disputed domain names for the purpose of selling, renting, or otherwise transferring
them to the Complainant or any other party.

Specifically, the Respondents state that Respondent Channel thoroughly planned its venture into the
Internet news industry. Beginning in early 1999 and as noted above, Respondent Channel
commissioned an extensive study and evaluation of the relevant market. Over the course of the following
one and one half years, Respondent Channel continued its research and developed the necessary capital
to achieve its ambitious goals. By November 2000, Respondent Channel began its operations and
began adopting many of the domain names it now owns. As a prudent measure to prevent
cybersquatting, Respondent Channel reserved as many domain names as it could embodying its

Copyright 2003, The Bureau of National Affairs, Inc. Reproduction or redistribution, in whole or in
part, and in any form, without express written permission, is prohibited except as permitted by the
BNA Copyright Policy.  http://www.bna.com/corp/index.html#V  16



BNA's Intellectual Property Library on CD -- Full Text of Cases (USPQ Second Series)

“CHANNEL NEWS NETWORK” mark and appropriate abbreviations.

Furthermore, the Respondents state that prior to and during the present action, Respondent Channel
engaged in discussions with the Complainant. The Respondents further state that at no time did
Respondent Channel offer to sell or rent the disputed domain names to the Complainant or any other
entity. In that regard, Respondent Channel reserved those domain names for the purpose of putting
those names to the above-described use, and not for the purpose of hijacking them. The Respondents
state: “[t]hat Channel reserved many more names than it uses is evidence of Channel’s commitment to
its business, not of its intent to high jack [sic] the names. It is sound business practice for companies to
reserve as many domain names as they can afford to in order to prevent others from putting them to
improper use. Had Cable [Complainant] adopted this policy, perhaps Channel would not have been
allowed to adopt the domain names it did or perhaps Cable would have sold the domain names to
Channel”.

Second, the Respondents contend that neither Respondent Khouri nor Respondent Channel
registered the disputed domain names for the purpose of preventing the Complainant or any other party
from reflecting the “cnn” letter string in their own domain names.

Specifically, the Respondents state that Respondent Channel has spent significant sums of money to
develop and exploit its many news web sites. Because of its efforts, Respondent Channel now enjoys
great success around the world, particularly in the Middle East. Presently, its news web sites target
countries and regions on every continent. Respondent

Page 1581

Channel has attracted as advertisers some of the largest corporations in the world. Furthermore,
Respondent Channel has successfully registered trademarks in its home country and is currently seeking
registration of its marks in other countries, too, including the United States. The Respondents state that
at no time through the course of its development has Respondent Channel endeavored to prevent the
Complainant or any other entity from using their own trademarks or conducting their own businesses.

Third, the Respondents contend that neither Respondents Khouri nor Channel registered the
disputed domain names for the purpose of disrupting any party’s business.

In that regard, the Respondents state that at no time did Respondent Khouri or Channel seek to
disrupt any other parties’ business and certainly they have never endeavored to disrupt the
Complainant’s business. The Respondents contend that “Indeed, it would be virtually impossible for
Channel to do so. Cable [Complainant] is one of the largest news outlets in the world. Channel is a
small company focused on serving Middle Easterners and those interested in detailed coverage of
Middle Eastern affairs. Channel’s size and scope is a mere fraction of what Cable has achieved and it is
inconceivable that Cable’s business has or will be disrupted in any way due to Channel’s operations.

Copyright 2003, The Bureau of National Affairs, Inc. Reproduction or redistribution, in whole or in
part, and in any form, without express written permission, is prohibited except as permitted by the
BNA Copyright Policy.  http://www.bna.com/corp/index.html#V  17



BNA's Intellectual Property Library on CD -- Full Text of Cases (USPQ Second Series)

Neither Mr. Khouri nor Channel pretend to have the market power to disrupt—or even compete
with—Cable. As detailed above, Channel has only ever intended to use the disputed domain names in
furtherance of its own specific business plan.”

Fourth, the Respondents contend that neither Respondent Khouri nor Channel has attempted to
attract, for commercial gain, Internet users by creating a likelihood of confusion with the Complainant’s
CNN Mark as to the source, sponsorship, affiliation, or endorsement of the Complainant’s web sites or
of a product or service on the Complainant’s web sites.

In that regard, the Respondents contend that while both the Complainant and Respondent Channel
operate within the same general industry, their respective consumers look to the Complainant and
Respondent Channel for drastically different reasons. Specifically, the Respondents contend that
Respondent Channel has made its name in the international news market by offering non-biased
coverage of Middle East news stories that are ignored by major media outlets. Its business purpose is
not to attract Internet users looking for the Complainant’s news service, but merely to provide
comprehensive Middle East coverage that is unavailable elsewhere.

Furthermore, the Respondents contend, for the reasons given above, that Respondent Channel uses
the disputed domain names for its legitimate business purposes and in good faith. However, the
Respondents take the position that only Mr. Khouri is the target of the Complaint. In their defense, the
Respondents state that under no circumstances has Respondent Khouri used the disputed domain
names in any way contrary to the Policy. Indeed, he has never used those names at all.

Hence, the Respondents contend that the Complaint must be dismissed or, alternatively,
disregarded in large part and the relief sought against Mr. Khouri denied.

C. Additional Submissions

Inasmuch as both the Complainant’s and the Respondents’ Additional Submissions were timely filed
with the Forum, the Panel has fully considered them.

1. Complainant’s Additional
Submission

In its Additional Submission, the Complainant argued that, contrary to the views expressed by the
Respondents, the Panel has jurisdiction over all the disputed domain names and also offered additional
evidence to establish that: (a) the disputed domain names are confusingly similar to the Complainant’s
CNN Mark and (b) the Respondents have acted in bad faith.

As to jurisdiction, the Complainant contends that all of the purported “Lebanese business entities”
are in fact either founded, controlled, or managed by Respondent Khouri, as described in the
Complaint. Furthermore, the Complainant documents this relationship, through a supplemental
declaration of John D. Haynes (appearing in Exhibit A to the Complainant’s Supplemental Submission);

Copyright 2003, The Bureau of National Affairs, Inc. Reproduction or redistribution, in whole or in
part, and in any form, without express written permission, is prohibited except as permitted by the
BNA Copyright Policy.  http://www.bna.com/corp/index.html#V  18



BNA's Intellectual Property Library on CD -- Full Text of Cases (USPQ Second Series)

salient portions of which are as follows:

“3. It is my understanding that CNN first learned of Elie Khouri when CNN’s domain name
monitoring service reported that nearly a thousand domain names had been

Page 1582

registered containing the CNN Mark followed by a geographic identifier. At that time, Mr. Khouri
was listed as the registrant of over 600 domain names that began with the letter string “CNN”.
4. Mr. Khouri was listed as the administrative contact for hundreds of other domain names registered
under the names Presidente Advertising Agency, Channel News Network Hot Sales and Business
Center, and variants thereof ...
15. ... It is clear, however, that Elie Khouri remained the unifying factor between all of the Domain
Names and the various named registrants. In addition to registering hundreds of domain names in his
own name, Mr. Khouri was also the General Manager of Presidente Advertising Agency and the
Editor-in-Chief of Channel News Network. I also learned that Mr. Khouri formerly resided in the
United States and had taken steps to incorporate an entity in Virginia (his former state of residence)
under the name Channel News Network, Inc. after moving to Lebanon.
17. Channel, who Respondents now claim is in control of the Domain Names, was founded by Mr.
Khouri. The original shares in Channel were distributed to Mr. Khouri, his son Fawzi Elie El Khoury,
his brother Halim Fawzi El Khoury, and his brother’s son Charbel Halim El Khoury. See Exhibit B to
the Response. Although Mr. Khouri apparently transferred his shares and those of his son to Fady
Sobhi El-Qach, the remaining shares are still owned by his brother and his brother’s son. See Exhibit
C to the Response. Mr. Khouri also remains the editor-in-chief of Channel and he continues to
conduct business on Channel’s behalf....
18. Accordingly, if anything, the evidence offered by the Respondents bolsters CNN’s election to
name Mr. Khouri as the respondent. Mr. Khouri admits that he is the founding member of Channel,
admits that he registered most of the Domain Names at issue, and admits that he is intimately involved
with the operation of the web sites posted to the Domain Names. CNN’s choice to name Mr.
Khouri was therefore entirely appropriate.”

Further, the Complainant contends that it is immaterial whether the disputed domain names are in fact
controlled by Mr. Khouri or are instead controlled by a business entity founded by Mr. Khouri because
the Respondents have admitted that a single entity, Respondent Channel, is either the registrant or is in
control over all of these names. In addition, the Complainant points to the Response as being a “full
response from all the entities named in the Complaint”.

Hence, the Complainant concludes that the Panel may render a decision with respect to all of the
disputed domain names because the entity (or entities) with control over those domain names has notice
of this dispute and has in fact responded—regardless of whether that entity is “identified as Elie Khouri
or one of the myriad of businesses founded by him and/or his relatives”.

Copyright 2003, The Bureau of National Affairs, Inc. Reproduction or redistribution, in whole or in
part, and in any form, without express written permission, is prohibited except as permitted by the
BNA Copyright Policy.  http://www.bna.com/corp/index.html#V  19



BNA's Intellectual Property Library on CD -- Full Text of Cases (USPQ Second Series)

As to confusing similarity, the Complainant first addresses the Respondent’s Lebanese registrations
and the purported linkage, advanced by the Respondent, that the existence of these registrations
evidences the Complainant’s recognition that there is no confusion between the Complainant’s CNN
Mark and the disputed domain names.

In essence, the Complainant states that any such linkage is baseless.

Specifically and contrary to Respondents’ suggestion, there is no opposition procedure following
publication in the Lebanese Trademark Office, though the Complainant can, however, file a cancellation
action in Lebanese civil court. The Complainant states that it has refrained from doing so only because
the Respondents have repeatedly offered to engage in discussions to reach a global settlement of all
issues between the parties. The Complainant states that its forbearance does nothing to alleviate the
inevitable confusion caused by Respondents’use of the disputed domain names.

Second, the Complainant points to the Respondents’ suggestion that consumer confusion is unlikely
because the Respondents “offer[s] an entirely different style and type of news.” The Complainant states
that this claim is not credible given the fact that both the Respondents and the Complainant provide
news coverage of Middle Eastern events. As evidence of this, the Complainant states that “Elie Khouri,
purporting to act on behalf of Channel, recently contacted one of CNN’s foreign

Page 1583

offices and requested that the Complainant, CNN, provide an estimate regarding the cost to Channel of
purchasing ‘Arabic political News feature and service’from CNN. See Supp. Haynes Decl. at Ex. 8
and ¶ 36. In light of the fact that Mr. Khouri apparently wishes to include CNN content on the Channel
web site, this contention is blatantly false.”

Finally, as to the registration and use of the mark “NFCNN” by Gannett, the Complainant states
that Gannett uses three different stylized versions of the mark “NFCNN” in connection with “promoting
the goods and services of others through distribution of coupons and product samples via newspapers”
(copies of the NFCNN registrations are provided in Exhibit 9 to the Supplemental Haynes Declaration
(itself Exhibit A) in the Complainant’s Additional Submission). In view of this, the Complainant opines
that “[t]his is hardly the same as providing competitive news content and is certainly not evidence of any
tacit acknowledgement that Respondents’ activity is anything other than illegal” and that “the NFCNN
Mark used by Gannett is hardly equivalent to the pervasive and directly competitive use of the CNN
Mark by Respondents”.

With respect to bad faith, the Complainant contends that the Respondents did not refute that they
were fully aware of the Complainant and the fame of its CNN Mark, and in spite of that knowledge,
registered and began using the disputed domain names.

The Complainant notes that the Respondents offered evidence showing that their use began with

Copyright 2003, The Bureau of National Affairs, Inc. Reproduction or redistribution, in whole or in
part, and in any form, without express written permission, is prohibited except as permitted by the
BNA Copyright Policy.  http://www.bna.com/corp/index.html#V  20



BNA's Intellectual Property Library on CD -- Full Text of Cases (USPQ Second Series)

their election to adopt the name “CHANNEL NEWS NETWORK”and to abbreviate the name, in the
context of use within domain names, according to the suggestion contained in a four-page Lebanon
Index evaluation, i.e. to use “the best available abbreviation of the full Domain Names”. The
Complainant contends, that even assuming this report is legitimate; it does not entitle the Respondents to
trade wholesale on the CNN Mark for their own gain by having selected a mark that is identical to one
of the most famous marks in the world in connection with news reporting.

As further evidence of prior knowledge, the Complainant points to the Respondent’s actions in
attempting to register “CABLE NEWS NETWORK LEBANON”as a mark in Lebanon.

Specifically, the Complainant states that on December 1, 2000, before Respondents claim to have
launched their Internet news services and only days after Respondent Channel was incorporated, the
very same shareholders, including Respondent Khouri, incorporated a second entity, namely “CABLE
NEWS NETWORK LEBANON sarl” and filed a trademark registration for the same. In that regard,
paragraphs 36 and 37 of the Supplemental Haynes Declaration states:

“36. After filing the Complaint, I received additional evidence indicating that Mr. Khouri, acting
together with the other founding members of Channel News Network Lebanon sarl, had also formed
another Lebanese company under the name CABLE NEWS NETWORK—LEBANON sarl. I
have attached hereto as Exhibit 7 true and accurate copies of the circulars emanating from the
Commercial Registrar in Lebanon, together with certified translations, for both CHANNEL NEWS
NETWORK LEBANON—sarl and CABLE NEWS NETWORK—LEBANON—sarl. These
circulars show that CABLE NEWS NETWORK—LEBANON—sarl was incorporated by Mr.
Khouri and the other shareholders (including Mr. Khouri’s son) on December 1, 2000, only one
week after they incorporated CHANNEL NEWS NETWORK LEBANON—sarl.
37. In addition, I learned that, using the corporate name CABLE NEWS NETWORK LEBANON
sarl, Mr. Khouri or someone else acting in the name of CABLE NEWS NETWORK (Lebanon)
applied for registration of the mark CABLE NEWS NETWORK on January 23, 2002. The mark
has since been registered and assigned Reg. No. 89580. A true and accurate copy of this registration
is attached as the first page of Exhibit 7.”

Hence, the Complainant contends that “[f]rom the moment Channel was incorporated, Respondents
intended to capitalize on the goodwill CNN has established in its CNN Mark”.

As further evidence of bad faith, the Complainant points to a settlement it made with the
Respondents under which the Respondents, as a condition of their September 30th Joint Stay Request,
agreed to transfer all the disputed domain names to the Complainant.

Page 1584

While the proceeding was stayed, the Respondents notified the Complainant that the former were no
longer willing to transfer the names owing to the costs which the Respondents would incur in doing so.

Copyright 2003, The Bureau of National Affairs, Inc. Reproduction or redistribution, in whole or in
part, and in any form, without express written permission, is prohibited except as permitted by the
BNA Copyright Policy.  http://www.bna.com/corp/index.html#V  21



BNA's Intellectual Property Library on CD -- Full Text of Cases (USPQ Second Series)

On the day its Response was due, the Respondents contacted the Forum to request that the matter be
dismissed because neither party filed a written request to reinstate proceedings; this request was denied.

The Complainant views the Respondents’ actions in requesting a dismissal as a bad faith attempt by
the Respondents to divert the Panel’s attention from the fact that Respondents have already agreed to
transfer all the disputed domain names to the Complainant and have transmitted their unconditional
agreement to do so to the Forum. Given this, the Complainant states that any resolution of this dispute
must give effect to the express agreement of the parties to transfer the disputed domain names to the
Complainant. The Complainant cites to, e.g.: Juventus F.C.S.P.A. v. Sergio Braganca, D2000-1466
(WIPO, Dec. 20, 2000) (ordered transfer based on respondent’s e-mail agreeing to transfer); Efficient
Networks, Inc. v. Speedstream, D2000-1136 (WIPO, Dec. 10, 2000) (transferred domain names
where respondent’s counsel agreed in writing to transfer domain names); and United Advertising
Publications, Inc. v. Net Marketing, D2000-0058 (WIPO, Mar. 31, 2000) (ordered transfer based
on parties’ agreement).

2. Respondent’s Additional
Submission

First, as to the transfer of the domain names, Respondent Channel admits that it agreed to
voluntarily transfer all the disputed domain names to the Complainant but only if that transfer could be
handled in cost-free manner to Respondent Channel. Respondent Channel states that its unwillingness to
complete the transfer arose out of an inability of the Complainant to secure a “free transfer” within the
period of the 10-day stay. This, in turn, left the Respondents with no alternative but to file their
Response, which they did. Therefore, the Respondents contend that any failure of the Complainant to
secure its transfer of the disputed domain names, lies with the Complainant and not the Respondents.

Second, the Respondents argue, in effect and contrary to the Complainant’s assertion, that
Respondent Khouri is not an alter ego of Respondent Channel or of any of the other Lebanese business
entities listed as Respondents—even though Mr. Khouri’s family members have been involved in these
entities over time. Accordingly, Respondent Khouri apparently contends that the Response is his alone
and therefore does not extend to Respondent Channel and all the other business entities identified in the
caption to the Complaint, though the Response “naturally addresses Channel’s use, ownership and
control of the disputed domain names.” Therefore, the Respondents submit that since neither Channel
nor any of the other business entities is a party to this proceeding, the Complainant failed to lodge its
allegations against Channel or any of those entities and thus can not proceed against any of them in this
proceeding.

Lastly, the Respondents again argue that by the express wording of the Forum’s October 1st
order—which markedly and irreconcilably differs from the parties’ September 30 Joint Stay Request,
the Complaint must be dismissed.

Specifically, the Respondents now point to an October 1st e-mail from the Case Administrator at

Copyright 2003, The Bureau of National Affairs, Inc. Reproduction or redistribution, in whole or in
part, and in any form, without express written permission, is prohibited except as permitted by the
BNA Copyright Policy.  http://www.bna.com/corp/index.html#V  22



BNA's Intellectual Property Library on CD -- Full Text of Cases (USPQ Second Series)

the Forum which stated, in pertinent part: “The National Arbitration Forum will resume administration of
the dispute if either party withdraws its consent to the Stay. Otherwise, the proceeding will be
terminated upon settlement or expiration of the Stay, whichever occurs first”. In view of this, the
Respondents state that given the requirement imposed by the Forum in its October 1st order for either
party to affirmatively request to the Forum that the proceeding be resumed—as evidently reflected in the
October 1st e-mail, Mr. Khouri naturally waited from October 1st until October 11th (the 10-day stay
period plus the additional day accorded him to file a Response) to see if the Complainant filed such a
request. Upon learning from the Forum that the Complainant had not filed such a request, Mr. Khouri
asked the Forum to allow him to file a “special submission” requesting that the provisions of the October
1st order be invoked and the Complaint dismissed. The Respondents state that, in discussions with the
Forum’s Case Administrator on October 11, 2002, the latter recognized the irreconcilable inconsistency
between the Joint Stay Request and the October 1st order and, offered to consult with the Forum’s
legal staff to resolve the inconsistency but, pending its resolution, was

Page 1585

unwilling to enforce the October 1st order. Later on October 11th, the Case Administrator informed the
Respondents, that, based on information she received from the Forum’s legal staff, they should submit
their argument in favor of dismissal to the Panel as it had the ultimate authority to decide the issue.

FINDINGS

A. Disputed Domain Names

All the disputed domain names are of the form “ccn + x.gTLD” where x is a certain suffix. Given the
commonality in suffix types, Appendix A hereto [omitted] lists these names in alphabetical order and
grouped by suffix type, i.e. country name or country abbreviation (268 names); geographic region (17
names); generic or descriptive term (10 names); and a 2 or 3 lettering grouping (12 names).

Of the 325 disputed domain names, 299 of them are registered with DomainBank.com (299 names)
located at 824 8th Avenue, Bethlehem, Pennsylvania 18018; another 22 of the names are registered
with eNIC (22 names—all ending in .bz) located at 10 Universal City Plaza, 10th Floor, Universal City,
California; and the remaining three names (ending in .biz) are registered with IHOLDINGS.COM, INC.
d/b/a DOTREGISTRAR.COM located at 13205 SW 137th Ave., Suite 133, Miami, Florida 33186.
Appendix B hereto [omitted] lists the disputed domain names also in alphabetical order but grouped by
registrar.

Hard-copy printouts of WholS entries for those disputed domain names originally registered in the
name of Respondent Khouri and listing that Respondent as the administrative contact appear in Exhibit
A-5 to the Complaint. These names were registered during late November 2000.

Copyright 2003, The Bureau of National Affairs, Inc. Reproduction or redistribution, in whole or in
part, and in any form, without express written permission, is prohibited except as permitted by the
BNA Copyright Policy.  http://www.bna.com/corp/index.html#V  23



BNA's Intellectual Property Library on CD -- Full Text of Cases (USPQ Second Series)

B. Complainant’s CNN Mark

The Complainant has registered its CNN Mark in virtually every country in the world, including the
United States and Lebanon. Its US registration, the pertinent details of which follow below, is now
incontestable pursuant to §15 of the Lanham Act (15 U.S.C. §1065). The Complainant has provided a
copy of the registration certificate for this service mark in Exhibit B-2 to the Complaint.

Mark: CNN (stylized)
 US registration 1,597,839; registered May 22, 1990
 This service mark was registered for use in connection with: “cable and television broadcasting
services” in international class 38. This mark claims first use and first use in inter-state commerce of
February 13, 1985.

The Complainant has also provided a copy of its counterpart Lebanese service mark registration
(number 61820) for this same mark, registered on November 3, 1993 in Exhibit B-3 to the Complaint.
The Complainant also owns numerous trademark registrations and pending trademark applications, both
in the United States for marks that incorporate the term “CNN”.

C. Complainant and its Activities

The Complainant has used its CNN Mark for more than twenty years to identify itself and its cable
and satellite broadcast network “CNN”. The Complainant has also used its CNN Mark in conjunction
with numerous international web sites and broadcast networks dedicated to bringing targeted news and
information to various geographic regions of the world, including several international web sites offered
in a native language of each such geographic region. In that regard, the Complainant currently operates
native language web sites in Arabic, Spanish, Portuguese, German, Italian, Japanese, Korean and
Turkish. Many of these web sites are branded using the CNN Mark and the name of the region or
country, such as CNNARABIC.COM and CNNITALIA.IT.

The Complainant, CNN, is an international media and entertainment company with its principal
place of business in Atlanta, Georgia. The Complainant’s news and information services are available to
more than one billion people worldwide through fifteen cable and satellite television networks (including
CNN, CNN Headline News, CNN International, CNNfn, and CNN en Español); three private,
geographic-based networks; two radio networks; CNN Mobile, which provides news and information
to mobile devices; CNN Newsource, which is an extensive syndicated news service; and numerous
related web sites.

The core of the Complainant’s business is its 24-hour news and information cable television
network, “CNN”, which provides in-depth, live coverage of breaking news events

Page 1586

Copyright 2003, The Bureau of National Affairs, Inc. Reproduction or redistribution, in whole or in
part, and in any form, without express written permission, is prohibited except as permitted by the
BNA Copyright Policy.  http://www.bna.com/corp/index.html#V  24



BNA's Intellectual Property Library on CD -- Full Text of Cases (USPQ Second Series)

and programs on business, finance, weather, sports, entertainment, health and science. The Complainant
has more than 600 broadcast affiliates around the world and can be seen in 73 million U.S. households
and over 110 million international households. The Complainant also broadcasts CNN International
(“CNNI”), the world’s only global 24-hour news network, which can be seen in more than 160 million
television households in 212 countries and territories worldwide through a network of 23 satellites.
Since September 1997, CNNI has been regionalized into six separate regional editions: CNNI
Europe/Middle East/Africa; CNNI Asia Pacific; CNNI South Asia; CNNI Latin America; CNNI
North America; and CNNI USA/fn. These editions provide viewers in every region of the world with
news and programming of targeted, local interest.

The Complainant was one of the first companies to recognize the power and international reach of
the Internet and, accordingly, currently operates numerous different web sites dedicated to providing
news and information services worldwide. The Complainant’s flagship web site located at
“www.cnn.com”, is a world leader in on-line news and information delivery, and provides 24-hour,
up-to-the-minute access to accurate news and information. Among the Complainant’s other web sites
are nine web sites dedicated to bringing targeted news and information to various geographic regions of
the world in their native language, including Arabic, Spanish, Portuguese, German, Italian, Japanese,
Korean, and Turkish. For uniformity in branding, each of these web sites is operated under domain
names that include the CNN Mark. To target the sites to local users, the domain names for the sites also
include a geographic or language identifier. Examples include <CNNARABIC.COM>(Arabic language
site); <CNNENESPANOL.COM> (Spanish language site), <CNNJAPAN.COM>(Japanese
language site), <CNNITALIA.IT> (Italian language site), and
<CNNEMPORTUGUES.COM>(Portuguese language site). In addition to the foregoing, CNN owns
registrations for hundreds of other domain names that consist of the CNN Mark followed by a
geographic identifier and that direct Internet users to CNN’s regional web sites. A partial list of CNN’s
domain names is attached as Exhibit 1 to the Sams Declaration (declaration of Louise Sams appearing
in Exhibit B to the Complaint).

Collectively, the Complainant’s web sites average more than 650 million page impressions per
month. In recognition of the quality and journalistic integrity of the Complainant’s web sites, those sites
have been honored with numerous awards, including the “Best News Site Award” issued by the
American Journalism Review, Yahoo’s Internet Life 5-Star award, New Media’s InVision award and
the News/Information Site of the Year from the Academy of Interactive Arts and Sciences.

At least as early as 1980, the Complainant adopted the service mark CNN, which it has
continuously used since that time, to identify its numerous electronic news and information services. The
Complainant has also used the term “CNN”in the names of all of its broadcast networks, thereby
creating a “family”of CNN based marks.

The Complainant has also made extensive use of its CNN Mark in Lebanon, where Respondent
Khouri currently resides. Through the Complainant’s prominent and longstanding use of its CNN Mark

Copyright 2003, The Bureau of National Affairs, Inc. Reproduction or redistribution, in whole or in
part, and in any form, without express written permission, is prohibited except as permitted by the
BNA Copyright Policy.  http://www.bna.com/corp/index.html#V  25



BNA's Intellectual Property Library on CD -- Full Text of Cases (USPQ Second Series)

(among other similar marks) in Lebanon, and throughout the world, that mark has acquired worldwide
fame, including in Lebanon, well prior to the actions of the Respondents.

D. Respondent and its Activities

Respondent Khouri has previously resided in the United States for approximately 15 years—most
recently in the State of Virginia, prior to relocating to Lebanon. He is the current or former president of
several corporations registered to do business in Virginia, including Respondent Channel which itself
was incorporated in February 13, 2001. The Complainant has provided a copy of a status report for
this latter corporation as issued by the Virginia Secretary of State (corporate records) in Exhibit 4 to the
Haynes Declaration (declaration of John D. Haynes which itself forms Exhibit A to the Complaint).

Respondents Channel News Network, Presidente Advertising Agency, Presidente Advertising Co.
sarl, and Hot Sales & Business Center are established valid and existing Lebanese business entities.
Presidente Advertising Agency and Presidente Advertising Co. sarl are one company operating as
Presidente Agency sarl. Hot Sales and Business Center is a Lebanese registered trademark owned by
Presidente Agency sarl on behalf of Channel.

Page 1587

Each of the disputed domain names is now registered to or controlled by Channel. Channel is the
sole entity operating web sites at the domain names identified in the Complaint. Respondent Khouri and
the other listed entities reserved certain domain names for Channel. Currently, Respondent Khouri is
Editor in Chief of Channel and, in that role, is responsible for content that is disseminated by Channel.

With respect to the history of Respondent Channel, at least as early as the beginning of 1999,
Respondent Channel’s promoters were investigating the prospect of offering Internet portals for Middle
East regional news worldwide. By April, 1999, those promoters commissioned Lebanon Index to
prepare a business plan analysis and market study to determine the commercial need for region-specific
news via the Internet. A copy of the resulting analysis and study appears in Exhibit H to the Response.
In its evaluation, Lebanon Index identified a high demand for English language web sites that provide
non-biased news and information concerning the Middle East and Lebanon particularly. The Lebanon
Index evaluation contemplated an initial launch of a Lebanese and Middle Eastern Internet portal, but an
eventual expansion to web portals serving regions and countries worldwide. Lebanon Index’s evaluation
called for the reservation of many domain names based upon the “CHANNEL NEWS NETWORK”
name followed by a country or regional identifier (e.g., <ChannelNewsNetworkLebanon.com>,
<ChannelNewsNetworkKuwait.com>, <ChannelNewsNetworkSaudiArabia.com>, etc.). Because
including the complete company name in this naming protocol was cumbersome, the Lebanon Index
evaluation suggested adopting a suitable abbreviation. To ensure market penetration and to protect

Copyright 2003, The Bureau of National Affairs, Inc. Reproduction or redistribution, in whole or in
part, and in any form, without express written permission, is prohibited except as permitted by the
BNA Copyright Policy.  http://www.bna.com/corp/index.html#V  26



BNA's Intellectual Property Library on CD -- Full Text of Cases (USPQ Second Series)

Respondent Channel against cybersquatters, the Lebanon Index evaluation determined that Channel
should “acquire the maximum registration of domain names in Lebanon, USA and all the available
registrars and country extensions in the world.”

The Lebanon Index evaluation stated that Respondent Channel’s goals could be met over the
course of four to five years at a cost of approximately US $30,000,000.00. As 1999 and 2000
progressed, Channel’s promoters actively sought investment money and aggressively went about
establishing a business designed to achieve the goals set forth in the Lebanon Index evaluation. By the
end of November 2000, Channel was formed and had registered most of the many domain names
contemplated in the Lebanon Index evaluation and many of the domain names disputed in this action. By
this time, investors and early consumers had expressed a need for a shorthand way to express the
complete corporate name for the purpose of typing the domain names. Many of the domain names
included the entire corporate name, but others included the “cnn”letter string—as an abbreviation for
Respondent “Channel News Network”.

On November 24, 2000, Respondent Channel was formed as a Lebanese Limited Liability
Partnership Company (Société à Responsabilité Limitée (“S.A.R.L.”)) pursuant to its Articles of
Association. (a copy of these articles, in English translation, appear in Exhibit B to the Response).
Respondent Khouri received fifty of 500 issued shares when Channel was formed. On April 22, 2002,
Respondent Khouri, through a transfer deed of shares, sold his shares to Mr. Fadi Sobhi El-Qach and
transferred 200 issued shares from his son, Elie Fawzi El-Khoury, to Mr. E1-Qach. A copy of a
corresponding deed of transfer appears in Exhibit C to the Response.

The founding vision of Respondent Channel was to provide a virtual representation of Lebanon to
the rest of the world. Channel’s flagship web site, <ChannelNewsNetwork.com>, offers users
comprehensive news coverage of local Middle Eastern news, politics, business, health, travel, and
tourism. Since launching its flagship site, Channel has established hundreds of web sites targeted to
Middle Easterners living in different countries and regions around the world, each providing the same
brand of coverage available under the ChannelNewsNetwork.com web site.

Furthermore, on December 1, 2000—one week after Respondent Channel was incorporated in
Lebanon, Respondent Khouri and others, including his son, formed another Lebanese company under
the name “CABLE NEWS NETWORK—LEBANON, sarl”(as indicated in copies of circulars, from
the Commercial Register in Lebanon, provided in Arabic and English translation, in Exhibit A-7 to the
Complainant’s Additional Submission).

After holding the disputed domain names for over a year, Respondent Channel began posting news
content to the Internet under

Page 1588

Copyright 2003, The Bureau of National Affairs, Inc. Reproduction or redistribution, in whole or in
part, and in any form, without express written permission, is prohibited except as permitted by the
BNA Copyright Policy.  http://www.bna.com/corp/index.html#V  27



BNA's Intellectual Property Library on CD -- Full Text of Cases (USPQ Second Series)

most of the disputed domain names. Respondent Channel’s web sites are currently organized into
regional sub-sites that it brands prominently with variants of term “CNN”, including, e.g.,
CNNAMERICA and CNNAFGHANISTAN. Printouts from several of the web sites posted to the
disputed domain names are attached as Exhibit A-2 to the Complaint. In addition to the news services
that Respondents offer on their sites, Respondent Channel also provides links to other commercial web
sites that it operates, such as “CNNStores.com,”which offers online shopping to visitors of that news
site.

Respondent Channel invested significant time and money into promoting its web sites including those
featuring the “cnn” letter string.

In June 2001, Respondent Khouri was featured in the magazine Masculin for his role as Editor in
Chief of Channel’s news web sites. The article about Mr. Khouri (a copy of which appears in Exhibit I
to the Response) features the “CHANNEL NEWS NETWORK” and “CNNME” marks as well as the
<cnnme.com> domain name. Later, Respondent Channel’s “CHANNEL NEWS NETWORK
MIDDLE EAST”, “CHANNEL NEWS NETWORK WORLDWIDE”, “CHANNEL NEWS
NETWORK AMERICA” and “CHANNEL NEWS NETWORK AFGHANISTAN”trademarks and
the corresponding <cnnme.com>, <cnnww.com>, <cnn-us.com>, and <cnnaf.com> domain names
were featured in the January 2002 edition of the Country Commercial Guide Lebanon published by
the Embassy of the United States of America in Beirut, Lebanon (a copy of that guide appears in Exhibit
J to the Response). Respondent Channel was also the subject of an entire half hour broadcast of the
television program, Inside Business, broadcast locally and by satellite in early 2001 by NBN, a
Lebanese national television broadcasting network (a videotape of that broadcast was provided as
Exhibit K to the Response). Respondent Channel and its “cnn”-based domain names were also featured
in the Technology Section of the March 25, 2001 edition of the Al Anwar Daily News in a detailed
article, a copy of which appears in Arabic in Exhibit M to the Response.

Respondent Channel currently provides unbiased in-depth reporting on Middle Eastern affairs and
specifically reporting on Middle Eastern news that other media outlets overlook. Presently, Channel’s
news web sites target countries and regions on every continent. Channel has garnered a devoted
following among Middle Easterners living around the world, particularly ex-patriots living in the United
States. In that regard, hard copies of home pages of various web sites operated by Respondent
Channel through some of the disputed domain names appear in Exhibit L to the Response.

Respondent Channel has entered business advertising arrangements with Marriott International, Inc.
with regard to Marriott Vacation Club International, The Sheraton Corporation with regard to its
Sheraton Damascus Hotel, Coldwell Banker Corporation and Fransabank, s.a.l. As shown in the hard
copy printout of Respondent’s web pages appearing in Exhibit L to the Response, each of these entities
advertises on the Respondent Channel’s web sites.

On May 1, 2001, the Lebanese DIP issued to Respondent Channel Lebanese trademark

Copyright 2003, The Bureau of National Affairs, Inc. Reproduction or redistribution, in whole or in
part, and in any form, without express written permission, is prohibited except as permitted by the
BNA Copyright Policy.  http://www.bna.com/corp/index.html#V  28



BNA's Intellectual Property Library on CD -- Full Text of Cases (USPQ Second Series)

registrations 85980 for the mark “CHANNEL NEWS NETWORK” and 85981 for the mark
“CHANNEL NEWS NETWORK LEBANON THE ARAB NEWS ONLINE”, both in international
class 35 and for use in connection with “advertisement, publicity and media through internet network,
grouping of information, advertisements and news from internet”. Copies of these registrations, both in
Arabic and English translation, respectively appear in Exhibits D and E to the Response.

On September 1, 2001 and January 23, 2002, the Lebanese DIP issued Lebanese trademark
registrations 86022 to Respondent Channel for the mark “CNNLB” and 89581 for the mark
“CHANNEL NEWS NETWORK MIDDLE EAST ARAB NEWS ONLINE—CNNME”, both in
international class 35 and for use with “advertisement, publicity and media through internet network,
grouping of information, advertisements and news from internet.” Copies of these registrations, both in
Arabic and English translation, respectively appear in Exhibits F and G to the Response.

The Complainant did not attempt to oppose or cancel any of these registrations, though questions
exist, in the Panel’s mind, as to whether Lebanese law permits filing an opposition once a mark is
published and the proper

Page 1589

forum (Lebanese DIP of the Lebanese courts) for filing a cancellation action.

Of 607 CNN-based domain names previously registered by Respondent Khouri (all of the same
form as the disputed domain names), the registrations for most of those names (including some of the
disputed domain names) have now expired. A listing of all those 607 names is provided in Appendix
A-1 of the Complainant’s Additional Submission.

On January 23, 2002, Respondent Khouri and/or others acting on behalf of CABLE NEWS
NETWORK (Lebanon) applied, to the Lebanese DIP, to register the mark “CABLE NEWS
NETWORK”. The mark has since been registered to CABLE NEWS NETWORK (Lebanon) as
registration 89580. A copy of this registration appears as the first page in Exhibit A-7 to the
Complainant’s Additional Submission.

Furthermore, Respondent Khouri contacted one of the Complainant’s foreign representatives (Ms.
Caroline Faraj), via e-mail, on or about October 9, 2002 and requested that the Complainant provide a
quotation regarding the amount which it would charge Respondent Channel to provide that Respondent
with the Complainant’s Arabic political news content for inclusion on Respondent Channel’s web sites.
A copy of that e-mail appears in Exhibit A-8 to the Complainant’s Additional Submission. This e-mail
indicates that Respondent Khouri previously made the same inquiry to the Complainant during March
2002.

E. Settlement Activities between the Complainant and the Respondents

Copyright 2003, The Bureau of National Affairs, Inc. Reproduction or redistribution, in whole or in
part, and in any form, without express written permission, is prohibited except as permitted by the
BNA Copyright Policy.  http://www.bna.com/corp/index.html#V  29



BNA's Intellectual Property Library on CD -- Full Text of Cases (USPQ Second Series)

On September 28, 2002, counsel for Respondents contacted counsel for the Complainant and
indicated that Respondents were willing to transfer all the disputed domain names to the Complainant in
order to settle their dispute. The parties agreed that the present proceeding would be stayed for a
10-day period in order to provide Respondents with sufficient time to transfer the names and thus filed
their Joint Stay Request to suspend the proceeding. The Forum issued its October 1st order which
implemented the stay but which contained a provision (last paragraph of the order) not present in and
irreconcilable with the Joint Stay Request, namely:

“If this matter is not settled and the Complaint withdrawn, one of the Parties must submit a request to
the Forum to continue the Administrative Proceeding by October 10, 2002, or the Complaint will be
withdrawn by the Forum and the file closed”.

Although, the transfer was intended to be cost-free to the Respondents, difficulties arose during the
period of the stay that precluded it. As a result, the Respondents did not transfer the domain names to
the Complainant but filed their Response instead on October 11, 2002—the last day on which they
could do so.

The Respondents had waited from October 1st until October 11th (the 10-day stay period plus the
additional day accorded them to file a Response) to see if the Complainant filed a request with the
Forum to continue the proceeding. Upon learning from the Forum that the Complainant had not filed
such a request, Respondent Khouri asked the Forum to allow him to file a “special
submission”requesting that the provisions of the October 1st order be invoked and the Complaint
dismissed. The Forum, through its October 11th order, denied this request and, owing to the
irreconcilable difference between the Joint Stay Request and the October 1st order, did not enforce its
October 1st order in deference to a decision from the Panel on the effect of the difference.

DISCUSSION

Paragraph 15(a) of the Rules for Uniform Domain Name Dispute Resolution Policy (the “Rules”)
instructs this Panel to “decide a complaint on the basis of the statements and documents submitted in
accordance with the Policy, these Rules and any rules and principles of law that it deems applicable.”

A. Threshold Issues

1. Choice of Law

Given that the Complainant is a US-based corporation and that the Respondents choose to register
each of the disputed domain names through a US registrar, it is only reasonable for the Panel to utilize
US law to the extent needed for guidance on any appropriate question of law.

2. Jurisdiction

Though the issue of whether the Panel has jurisdiction over all the disputed domain names has

Copyright 2003, The Bureau of National Affairs, Inc. Reproduction or redistribution, in whole or in
part, and in any form, without express written permission, is prohibited except as permitted by the
BNA Copyright Policy.  http://www.bna.com/corp/index.html#V  30



BNA's Intellectual Property Library on CD -- Full Text of Cases (USPQ Second Series)

engendered considerable and spirited argument between Counsel, the Panel can dispose of it rather
succinctly.

Page 1590

[1] Regardless of which specific individual registered the disputed domain names, Respondent Channel
by its own admission engaged Respondent Khouri to register all the disputed domain names for its
behalf and ultimately for its own use. Those domain names were in fact so registered and, at least as to
some of those names, then used by Respondent Channel to resolve to corresponding web sites it then
operated and continues to operate. For purposes of assessing jurisdiction, the Panel will consider all the
disputed names together—including those particular names that remain active but are not in use and
those for which their corresponding registrations expired and were not renewed.

Though Mr. Khouri may have attempted to shield himself from legal liability for use of the names by
transferring his ownership in Respondent Channel to his family members, the fact remains that he
possesses managerial and editorial control over the activities of Respondent Channel and has acted in
furtherance of those duties. Under U.S. law, Mr. Khouri and those of all the current owners of
Respondent Channel owe a fiduciary duty of care to Respondent Channel with respect to any actions
each has actually taken, should have taken or did not take on behalf of Respondent Channel. Any
breach of that duty by any of those individuals, such as Mr. Khouri, permits the corporate shell to be
pierced with ultimate liability for those actions flowing back through Respondent Channel to the
responsible individuals. Hence, all these individuals and entities are correctly included as respondents in
the present proceeding.

Further, Mr. Khouri, Channel and all other business entities that had any role in registering and using
any of the disputed domain names, have any possible rights in any of these domain names and would be
adversely affected by a decision involving any of those names are now before this Panel as respondents
in this proceeding. Inasmuch as the Response, filed by the Respondents, captions all those individuals
and entities and is evidently filed on behalf of all of them and with their approval, there can be no
question that each of those parties has received requisite notice of this proceeding and has now
appeared. See Bandon Dunes L.P. v. DefaultData.com, D2000-0431 (WIPO, July 13, 2000)
(holding that “[i]t is essential to dispute resolution procedures that fundamental due process
requirements be met. Such requirements include that a respondent has notice of proceedings that may
substantially affect its rights. The Policy and the Rules establish procedures intended to assure that
respondents are given adequate notice of proceedings initiated against them, and a reasonable
opportunity to respond.”).

Not only has each of those Respondents, under established and fundamental principles of due

Copyright 2003, The Bureau of National Affairs, Inc. Reproduction or redistribution, in whole or in
part, and in any form, without express written permission, is prohibited except as permitted by the
BNA Copyright Policy.  http://www.bna.com/corp/index.html#V  31



BNA's Intellectual Property Library on CD -- Full Text of Cases (USPQ Second Series)

process that underlie both the Policy and Rules, received a full, fair and complete opportunity to be
heard but also, in fact, each one has availed itself of that opportunity through its active and collective
participation in this proceeding.

Hence, regardless of whether different ones of the Respondents actually registered and used each of
the disputed names, the Panel concludes that it has proper jurisdiction, in this proceeding, over both all
these Respondents and all the disputed domain names.

3. Respondent’s Request to Dismiss the Complaint

In their Response, the Respondents have requested that the Panel dismiss the Complaint. The
Respondents base their request on the undisputed fact that neither party, pursuant to the Forum’s order
of October 1, 2002, filed a request by October 10, 2002 with the Forum to resume this administrative
proceeding.

The parties, through their Joint Stay Request of September 30, 2002 simply and solely requested
the Forum: to (a) stay the proceeding by ten days to permit the parties to resolve the matter, and (b)
barring such a resolution within that time, accord the Respondent one further day to file its response.

[2] Neither party, in the Joint Stay Request, requested the Forum to order the Complaint withdrawn if
neither party submitted a request to continue the proceeding. The Forum instituted this requirement on
its own volition, though probably inadvertently. Nevertheless, this requirement extended beyond the
relief which the Parties requested by joint stipulation. While the Forum has the power, under paragraph
6 of the Supplemental Rules to grant stipulated requests for extensions of time, only the Complainant,
under paragraph 12(c) of the Supplemental Rules and not the Forum, has the right to request, prior to
the selection of the administrative panel, that its complaint be withdrawn. The Complainant has made no
such request here. As such, the

Page 1591

Forum, under the present facts and acting in its own discretion, does not have the power to unilaterally
order that the Complaint be withdrawn let alone in the absence of either party first making a request to
the Forum to continue the proceeding.

Hence, the Panel views that the Forum exceeded its authority, however inadvertent, by imposing
such a requirement in its October 1st order.

Therefore, the Panel views the Parties’ Joint Stay Request as controlling and reforms the Forum’s
October 1st order to conform to the Joint Request, but to go no farther than just granting the extension
therein requested. Consequently, the Panel strikes the last paragraph from the Forum’s October 1st

Copyright 2003, The Bureau of National Affairs, Inc. Reproduction or redistribution, in whole or in
part, and in any form, without express written permission, is prohibited except as permitted by the
BNA Copyright Policy.  http://www.bna.com/corp/index.html#V  32



BNA's Intellectual Property Library on CD -- Full Text of Cases (USPQ Second Series)

order.

Accordingly, under Forum’s order of October 11, 2002, which is now consistent with the Forum’s
October 1st order, as revised by the Panel, the Panel, given that the stay has expired, has jurisdiction to
consider this matter on its merits and rule thereon.

Furthermore, even if this Panel were of a mindset to grant the Respondents’ dismissal request, then
all the Complainant would do is simply re-file its Complaint in order to initiate a new administrative
proceeding. In doing so, the Complainant would incur a significant filing fee (presumably of the same
magnitude as it paid here). In all likelihood, both sides would then simply re-submit their pleadings,
which they previously filed here. Since all the pleadings are now before this Panel, the Panel sees no
prejudice otherwise accruing to the Respondents should the Panel now consider this proceeding on its
merits but does see prejudice, in terms of added cost and delay, to the Complainant, should the Panel
interpret the Forum’s October 1st order, coupled with the Respondents’ informal request, in a manner
that mandates a dismissal.

Furthermore, the Respondents, in their Response and Additional Submission, failed to provide any
indication as to how, if at all, any of them would be prejudiced if the Panel were to move forward with
this proceeding. In the absence of any such indication, the Panel sees no such prejudice.

Accordingly, the Respondents’ request for dismissal of the Complaint is DENIED.

B. Policy Elements

Paragraph 4(a) of the Policy requires that the Complainant must prove each of the following three
elements to obtain an order that a domain name should be cancelled or transferred:

(1) the domain name registered by the Respondent is identical or confusingly similar to a trademark
or service mark in which the Complainant has rights;
(2) the Respondent has no rights or legitimate interests in respect of the domain name; and
(3) the domain name has been registered and is being used in bad faith.
1. Identical and/or Confusingly

Similar

[3] In essence, the Panel finds that confusion unquestionably and inevitably arises as a result of the
Respondents’ use of the disputed domain names as corresponding addresses of their web sites. Further,
the Panel can conceive of no situation where confusion would not likely arise out of the Respondents’
use of any of those names with directly competitive service offerings or a transfer of that name to a
third-party not affiliated with the Complainant for use with a web site offering news and other
information services similar to those now provided by the Complainant.

Now, recognizing that the disputed domain names fall into four broad types—as indicated in

Copyright 2003, The Bureau of National Affairs, Inc. Reproduction or redistribution, in whole or in
part, and in any form, without express written permission, is prohibited except as permitted by the
BNA Copyright Policy.  http://www.bna.com/corp/index.html#V  33



BNA's Intellectual Property Library on CD -- Full Text of Cases (USPQ Second Series)

Appendix A hereto [omitted], the Panel, for purposes of simplicity and economy of effort, will
collectively treat the names that constitute each type and provide, to the extent appropriate, its specific
reasoning applicable to each type (rather than separately discussing each and every name).

First, to further simplify matters, the insertion of a hyphen between two portions of a domain name,
such as “cnn” and “brazil” to form <cnn-brazil.com> as contrasted with a non-hyphenated version
<cnnbrazil.com>is so de minimus a variation as to have absolutely no effect on ameliorating user
confusion. If one form of any such domain name is sufficiently similar to a mark, then the other form is
just as similar as well. Accordingly, the Panel will ignore all such hyphens in its analysis. See, e.g.,
Southwest Airlines Co. v. TRN, D2002-0893 (WIPO, Nov. 18, 2002) and MPL Communications,
Limited and MPL Communications, Inc. v LOVEARTH.net, FA 097086 (Nat. Arb. Forum, June 4,
2001).

Page 1592

Second and to afford additional simplification, numerous ICANN panel decisions have consistently
established the principle that any gTLD in a domain name is to be totally ignored when assessing
similarity between that name and a complainant’s mark, as inclusion of any such gTLD is utterly
insufficient to ameliorate confusion with the mark. See, e.g., NetWizards, Inc. v. Spectrum
Enterprises, D2000-1768 (WIPO, Apr. 4, 2001); MSNBC Cable, LLC v. Tysys.com, D2000-1204
(WIPO, December 8, 2000); Wine.com, Inc. v. Zvieli Fisher, D2000-0614 (WIPO, Sept. 11,
2000); and Lana Marks, Ltd., Inc. v. SYP Web, D2000-0304 (WIPO, June 23, 2000). The Panel
sees absolutely no reason to diverge from strictly adhering to that principle here.

a. cnn + (country name or country abbreviation) (names numbered 1-286 in
Appendix A)

The Complainant provides its Internet based news and information services in various countries
using domain names formed by prepending its registered CNN Mark to a country name, such as France
and Germany to form <cnnfrance.com>and <cnngermany.com>, respectively.

Each of these 286 disputed domain names contains the “CNN” Mark followed by a country name
or two letter country abbreviation and formed using the same naming convention as does the
Complainant.

In the Panel’s view, mere inclusion of a country name or a corresponding well-known abbreviation
therefor (such as “au” for Australia, “de”for Germany, or “uk” for the United Kingdom) is clearly
insufficient, in general and particularly here, to dispel user confusion from occurring. In fact, given the
manner through which the Complainant regularly forms a domain name for use in various countries
through concatenating its CNN Mark with the name of that country, Internet users located in a specific

Copyright 2003, The Bureau of National Affairs, Inc. Reproduction or redistribution, in whole or in
part, and in any form, without express written permission, is prohibited except as permitted by the
BNA Copyright Policy.  http://www.bna.com/corp/index.html#V  34



BNA's Intellectual Property Library on CD -- Full Text of Cases (USPQ Second Series)

country, such as in Australia, Holland or the United Kingdom, who seek the Complainant’s web site
unique to that country, and are familiar with the Complainant’s naming convention, would naturally think
to form a domain name in the same manner, then enter that name into a web browser as a component of
a URL and expect to reach the Complainant’s web site for that specific country. However, upon doing
so (e.g., by entering <cnnaustralia.com>—name 29; <cnnholland.com>—name 123; or
<cnnunitedkingdom.com>—name 265), they would reach the Respondent’s corresponding site
instead.

The Panel takes notice of the enormous number of worldwide Intemet users that visit the
Complainant’s web sites and/or are familiar with the Complainant through its cable broadcasts and the
indisputable fame of the Complainant’s CNN Mark. Hence, these disputed domain names present
considerable potential for user confusion. See, particularly, eBay Inc. v. G L Liadis Computing, Ltd.
and John L. Liadis d/b/a G L Liadis Computing Ltd., D2000-1463 (WIPO, Jan. 10, 2001).

Also, see, e.g., AT&T Corp. v. WorldclassMedia.com, D2000-0553 (WIPO July 28, 2000)
where the panel found confusing similarity to the mark AT&T by domain names formed by including a
geographic descriptor following the term ATT. See also America Online, Inc. v. Dolphin@Heart,
D2000-0713 (WIPO Aug. 24, 2000) in which the panel there held: “The addition of the name of a
place to a service mark, such as the addition of ‘France’to ‘AOL’ is a common method for specifying
the location of business services provided under the service mark. The addition of a place name
generally does not alter the underlying mark to which it is added.” The panel then concluded: “A
consumer or user of the Internet viewing the address ‘www.aolfrance.com’is likely to assume that
Complainant is the sponsor of or associated with the website identified by the disputed domain name,
particularly in light of the fact that Complainant routinely uses its ‘AOL’ service mark in combination
with country names in its advertisements on the Internet.”Such is indeed the case here with respect to
Complainant, CNN, and its CNN Mark. Also, for similar holdings, see, Wal-Mart Stores, Inc. v.
Walmarket Canada, D2000-0150 (WIPO May 2, 2000) and Cellular One Group v. Paul Brien,
D2000-0028 (WIPO Mar. 10, 2000).

b. cnn + (geographic region) (names numbered 287-303 in Appendix A)

The Complainant also forms various domain names by appending various regional geographic
descriptors, such as “Afrique”, “Asia”and “LatinAmerica” to its CNN Mark. The Complainant uses
those domain names as addresses of its regional web sites through which it provides its Internet based

Page 1593

news and information services to Internet viewers on a regional basis.

As with country names and country abbreviations, it is eminently reasonable to expect Internet users
who are familiar with the Complainant’s services—of which that user community, throughout the world,

Copyright 2003, The Bureau of National Affairs, Inc. Reproduction or redistribution, in whole or in
part, and in any form, without express written permission, is prohibited except as permitted by the
BNA Copyright Policy.  http://www.bna.com/corp/index.html#V  35



BNA's Intellectual Property Library on CD -- Full Text of Cases (USPQ Second Series)

is clearly considerable—to form a domain name to reach any of the Complainant’s regional sites by
appending a geographic descriptor for that region to the mark “CNN”in much the same way as
Complainant now does. Examples of such domain names used by the Complainant include:
<cnnafrique.ch> and <cnneurope.com>. However, upon entering, e.g., <cnnafrica.com>—name 288;
<cnneu.com>—name 294 or <cnneurope.bz>—name 295 (with the abbreviation “eu”being
synonymous for “Europe”); or <cnnunitedkingdom.com>—name 265, they would reach the
Respondent’s corresponding site instead.

Through applying the same analysis described above for assessing the cnn + (country name or
country abbreviation) names, the Panel finds that those disputed 17 names that incorporate various
geographic descriptors present the very same potential, as do the former names, for causing
considerable user confusion.

c. cnn + (generic or descriptive term) (names numbered 304-313 in
Appendix A)

These 10 disputed domain names include the CNN Mark followed by a generic or descriptive term,
such as “arabic”, “commercial”, “shoppingcenter”and “stores” to form corresponding domain names
<cnnarabic.bz>, <cnncommercial.com>, <cnnshoppingcenter.com> and <cnnstores.com>.

Appending a generic or descriptive term, including any of those contained in these disputed names,
to the Complainant’s CNN Mark to form each of these names also does nothing to dispel user
confusion; in fact, it likely exacerbates the confusion. In that regard, any Internet user familiar with the
Complainant and its “CNN” network—which, as noted above, is apt to be a considerable number of
such users as well as that of the worldwide population in general—and when confronted with any of
these ten disputed domain names would very likely, if not reflexively think, that this name and there
through the Respondent Channel was affiliated in some fashion with the Complainant. In fact, it is rather
inconceivable to this Panel that any such user would likely think otherwise. See, e.g., Viacom Int’l, Inc.
v. Matrix Mgmt and T. Parrott, D2001-1442 (WIPO, Mar. 11, 2002).

d. cnn + (2 or 3 letter group) (names number 314-325 in Appendix A)

As to the last 12 disputed domain names, each of these contains the CNN Mark followed by a two
or three letter grouping, such as “cs”, “gb”, “gg”, “ps”and “xms” to form corresponding domain names
<cnncs.com>, <cnngb.bz>, <cnngg.com>, <cnnps.com> and <cnnxms.com>.

The Panel finds that in view of the extensive worldwide notoriety and reputation of the CNN Mark,
merely appending a 2 or 3 letter group, including those used by the Respondents, to the CNN Mark to
form each of these 12 disputed domain names fails to sufficiently distinguish the resulting domain name
from the CNN Mark so as to sufficiently ameliorate any potential for user confusion. In fact, given the
worldwide notoriety and reputation enjoyed by the CNN Mark, adding such a 2 or 3 letter suffix to that
mark accentuates a likelihood of user confusion. Whether this confusion, in terms of some observable

Copyright 2003, The Bureau of National Affairs, Inc. Reproduction or redistribution, in whole or in
part, and in any form, without express written permission, is prohibited except as permitted by the
BNA Copyright Policy.  http://www.bna.com/corp/index.html#V  36



BNA's Intellectual Property Library on CD -- Full Text of Cases (USPQ Second Series)

metric, would quantitatively or even qualitatively be as pronounced as that which results for names in
each of the other three disputed domain name types is a question which need not concern this Panel. All
the Panel needs to decide is whether, for each of these 12 names, confusing similarity exists or not. We
find that is does.

With the above in mind, there is no question in the Panel’s mind, that particularly given the sheer
number of CNN-based domain names which the Respondents have registered (325 of them are
presently in dispute) coupled with the Complainant’s continuous use of its CNN Mark over the past 20
years through which that mark has developed an extraordinarily extensive, worldwide reputation and
fame, that the Respondents formed these names with one basic purpose in mind: to leverage off and
benefit from the Complainant’s reputation by causing and opportunistically exploiting inevitable user
confusion with the Complainant’s CNN Mark.

The confusion would cause and undoubtedly has caused Internet users intending to access any of
the Complainant’s web sites to

Page 1594

think that an affiliation of some sort exists between the Complainant and Respondent Channel, when, in
fact, no such relationship would exist at all. See, e.g., Southwest Airlines Co. v. TRN, cited supra,
Pfizer Inc., A Delaware Corporation v. RE THIS DOMAIN FOR SALE—EMAIL, D2002-0409
(WIPO, July 3, 2002); Peter Frampton v. Frampton Enterprises, Inc., D2002-0141 (WIPO, Apr.
17, 2002); MPL Communications, Limited and MPL Communications, Inc. v. LOVEARTH.net,
FA 97086 (Nat. Arb. Forum June 4, 2001); MPL Communications, Limited et al v.
1WebAddress.com, FA 97092, (Nat. Arb. Forum June 4, 2001); American Home Products Corp.
v. Malgioglio, D2000-1602 (WIPO, Feb. 19, 2001); Surface Protection Indus., Inc. v. The
Webposters, cited supra; Dollar Financial Group, Inc. v. VQM NET, FA 96101 (Nat. Arb. Forum
Jan. 25, 2001); eBAY Inc. v. GL Liadis Computing, Ltd, D2000-1463 (WIPO, Jan. 10, 2001);
Treeforms, Inc. v. Cayne Indus. Sales Corp., FA 95856 (Nat. Arb. Forum Dec. 18, 2000); and The
Pep Boys Manny, Moe and Jack of California v. E-Commerce Today, Ltd., AF-0145 (eResolution
May 3, 2000).

Accordingly, the Panel finds that sufficient similarity exists under paragraph 4(a)(i) of the Policy
between each of the disputed domain names and Complainant’s CNN Mark.

2. Rights or Legitimate Interests

[4] There is simply no question that not only do the Respondents not have any legitimate rights or
interests in any of the disputed domain names but it is extremely unlikely that any of the Respondents
could ever successfully make such a claim with respect to any of those names.

Copyright 2003, The Bureau of National Affairs, Inc. Reproduction or redistribution, in whole or in
part, and in any form, without express written permission, is prohibited except as permitted by the
BNA Copyright Policy.  http://www.bna.com/corp/index.html#V  37



BNA's Intellectual Property Library on CD -- Full Text of Cases (USPQ Second Series)

The simple reason is that each of the disputed domain names identically contains the Complainant’s
CNN Mark under which the Complainant provides its cable and satellite broadcast services and has
been doing so, for over 20 years. Furthermore, the Complainant has never authorized any of the
Respondents to utilize the CNN Mark or a mark confusingly similar thereto, in conjunction with the
specific services which the Complainant provides under that mark, nor does the Complainant have any
relationship or association whatsoever with any of the Respondents.

Hence, any use to which the Respondents were to put the mark CNN or a mark confusingly similar
thereto—which certainly includes all the disputed domain names, in connection with broadcast services,
as presently provided by the Complainant on a worldwide basis, would directly violate the exclusive
trademark rights now residing in the Complainant. See, e.g., American Family Life Assurance Co. of
Columbus v. defaultdata.com a/k/a Brian Wick, FA 123896 (Nat. Arb. Forum Oct. 14, 2002);
Regions Financial Corp. v. Defaultdata.com aka Brian Wick, FA 118271 (Nat. Arb. Forum Oct.
14, 2002); AT&T Corp. vs. Roman Abreu d/b/a Smartalk Wireless, D2002-0605 (WIPO Sept. 11,
2002); Pfizer Inc. v. Order Viagra Online, D2002-0366 (WIPO July 11, 2002); the MPL
Communications, FA 97086 and FA 97092 decisions, cited supra; America Online, Inc. v.
Xianfeng Fu, D2000-1374 (WIPO Dec. 11, 2000), and Treeforms, Inc. v. Cayne Ind. Sales Corp.,
cited supra.

It is eminently clear to this Panel that the Respondents, in choosing 607 domain names, 325 of
which are presently being disputed, each of which includes Complainant’s well-known CNN Mark, are
intentionally seeking to create confusingly similar names that opportunistically exploit Internet user
confusion by diverting, through re-direction and diversion, Internet users away from the Complainant’s
web sites to the Respondents’ corresponding web sites for the latter’s own pecuniary benefit.
Specifically, those users could well think they are viewing the Complainant’s news and information
content and purchasing goods and services from entities that advertise on the Complainant’s sites when,
in fact, they are actually viewing information and advertising content provided by Respondent
Channel—thereby depriving the Complainant, to its ultimate detriment, of those viewers.

Such parasitic use, which at its essence relies on instigating and exacerbating user confusion, cannot
and does not constitute bona fide commercial or fair use sufficient to legitimize any rights and interests
the Respondent might have in the disputed domain name. See Peter Frampton v. Frampton
Enterprises, Inc., cited supra.

Furthermore, on December 1, 2000, just one week after Respondent Channel was incorporated in
Lebanon, Respondent Khouri, among others, formed a Lebanese company having the name “CABLE
NEWS NETWORK—LEBANON”; with “CABLE

Page 1595

Copyright 2003, The Bureau of National Affairs, Inc. Reproduction or redistribution, in whole or in
part, and in any form, without express written permission, is prohibited except as permitted by the
BNA Copyright Policy.  http://www.bna.com/corp/index.html#V  38



BNA's Intellectual Property Library on CD -- Full Text of Cases (USPQ Second Series)

NEWS NETWORK” which mirrors the name of the Complainant.

In addition, given that Respondent Khouri previously resided in the United States for some 15
years—a point not refuted by the Respondents, before he relocated to Lebanon and formed
Respondent Channel, it is only reasonable to infer given the notoriety of the Complainant’s CNN Mark,
that Mr. Khouri became acquainted with the Complainant’s worldwide network and its broadcast
services and content during his tenure in the United States. Furthermore, several months after
Respondent Channel became operational in late 2001, whom did Respondent Khouri contact, in March
2002, as a possible supplier of content for his network? None other than the Complainant.

It is beyond any credibility to consider the Respondent’s adoption of the term “CNN” or the
tradename “CHANNEL NEWS NETWORK”, given the existence of the Complainant’s CNN Mark
and its tradename “CABLE NEWS NETWORK” to simply be coincidental. It was not. Respondent
Khouri was very likely well aware of the Complainant quite some time before he formed Respondent
Channel and before he and/or others selected and registered any of the disputed domain names.

Therefore, the Respondents likely knew or at the very least, should have known, at the time they
adopted and registered all the disputed CNN-based domain names, that whatever claim of rights, which
any of the Respondents might have in any of those names, would undoubtedly be illegitimate. The CNN
Mark was simply not theirs to use—regardless of the business analysis and market study prepared by
Lebanon Index. The Respondents, as registrants of all the disputed domain names, ultimately bore the
responsibility and hence the liability to the Complainant associated with having done so.

Moreover, the Panel is cognizant of the heavy burden that would be placed on complainants if, in
support of their cases on illegitimacy, each of those complainants were to be impressed with a burden of
providing detailed proof of any lack of rights or legitimate interests on behalf of their respondents. The
Panel believes that where allegations of illegitimacy are made, particularly as here, when coupled with
conduct of a respondent that evidences bad faith, it is quite reasonable to shift the burden of proof to
that respondent to adequately show that its use of the disputed domain name is legitimate, such as by
showing that, in conjunction with the disputed domain name, it is making a bona fide commercial offering
of goods or services or preparations for such offerings, or non-commercial or fair use. Given the
situation now facing the Panel, it is abundantly clear and absolutely beyond question that the
Respondents’conduct here falls far short of meeting this burden—particularly given that no credible facts
have been proven to support such usage. See Southwest Airlines Co. v. TRN, cited supra; American
Family Life Assurance Company of Columbus v. defaultdata.com a/k/a Brian Wick cited supra;
Regions Financial Corporation v. Defaultdata.com aka Brian Wick, cited supra; Peter Frampton
v. Frampton Enterprises, Inc., cited supra; American Home Products Corp. v. Malgioglio, cited
supra; Surface Protection Industries, Inc. v. The Webposters, cited supra; College Summit, Inc.
v. Yarmouth Educational Consultants, Inc., D2000-1575 (WIPO, Jan. 17, 2001); MSNBC Cable,
LLC v. Tysys.com, cited supra and Playboy Enterprises Int’l, Inc., D2000-1016 (WIPO, Nov. 7,

Copyright 2003, The Bureau of National Affairs, Inc. Reproduction or redistribution, in whole or in
part, and in any form, without express written permission, is prohibited except as permitted by the
BNA Copyright Policy.  http://www.bna.com/corp/index.html#V  39



BNA's Intellectual Property Library on CD -- Full Text of Cases (USPQ Second Series)

2000).

In light of the above findings, the Panel is not persuaded that any of the Respondents has any or,
based on current facts provided to the Panel, is likely to acquire any rights or legitimate interests in any
of the disputed domain names under any provision of paragraph 4(c) of the Policy.

Thus, the Panel finds that the Respondents have no rights or legitimate interests in any of the
disputed domain names under paragraph 4(a)(ii) of the Policy.

3. Registration and Use in Bad Faith

[5] The Panel firmly believes that Respondents’actions constitute bad faith registration and use of all the
disputed domain names.

As discussed above, it is absolutely inconceivable to this Panel that the Respondents, and
particularly Respondent Khouri, were unaware of the Complainant’s CNN Mark when the former
registered the disputed domain names during November 2000. In fact, by virtue of offering broadcast
news and information services directly competitive to those then being offered by the Complainant and
through web sites resolvable through domain names that were formed using the same naming convention

Page 1596

as chosen by the Complainant for its domain names for its national and regional web sites, the Panel
infers that not only were the Respondents very much aware of that mark but moreover deliberately
decided to utilize that mark, without authorization, in an attempt to cause user confusion and, by doing
so, misappropriate to themselves a portion of the goodwill inherent in the Complainant’s CNN Mark.

The Respondents’ intention is not only reflected in but magnified by virtue of their actions in
registering not one single domain name that included the CNN Mark, but 607 of those names of which
325 are now disputed, each of which contained the Complainant’s CNN Mark. The Respondents have
clearly admitted that their intention, which they assiduously effectuated, was to register as many
CNN-based names as possible.

In registering so many names, it is eminently clear to this Panel that the Respondent intended to and
did cause and opportunistically exploit inevitable user confusion and diversion through use of each of
those other domain names and, as such, dilute the goodwill inherent in the CNN Mark. Consequently,
the Respondents’conduct here regarding the disputed domain names directly contravenes paragraph
4(b)(iv) of the Policy.

Furthermore, the Respondents financially benefit from their illicit user diversion to the detriment of
the Complainant.

Copyright 2003, The Bureau of National Affairs, Inc. Reproduction or redistribution, in whole or in
part, and in any form, without express written permission, is prohibited except as permitted by the
BNA Copyright Policy.  http://www.bna.com/corp/index.html#V  40



BNA's Intellectual Property Library on CD -- Full Text of Cases (USPQ Second Series)

Specifically, in all likelihood, many users who reach any of the Respondent Channel’s CNN-named
sites do not do so as a result of having any prior knowledge of the domain name of that site and that the
Respondent Channel, not the Complainant, is offering its content through that site. Rather, those users
reach that site by virtue of nothing more than the Respondents’ actions in intentionally diverting them
there by registering and using a domain name that incorporates the Complainant’s CNN Mark and uses
the same naming convention as does the Complainant. Any resulting increase in viewership and
concomitant advertising revenue resulting therefrom clearly deprives the Complainant of viewers and
revenue it would likely have otherwise obtained but lost as a result of the diversion.

In addition, the sheer number of the disputed domain names which the Respondents have
registered—325 in all—leads this Panel to conclude that the Respondents also did so in order to
prevent the Complainant from registering all those names where each such name reflects the
Complainant’s mark, hence contravening paragraph 4(b)(ii) of the Policy.

Therefore, the Panel views the Respondents’ actions as constituting bad faith use and registration in
violation of paragraphs 4(b)(ii) and 4(b)(iv) of the Policy.

Furthermore and generally speaking, the illicit nature of the Respondents’ actions extends well
beyond just registration and use of the disputed domain names. This nature is illustrated, in one instance,
by the Respondents having established a Lebanese corporation with a tradename having the same
formative (“CABLE NEWS NETWORK”) as that of the Complainant and, in another instance, by
subsequently registering that tradename in Lebanon as the their trademark. Clearly, this conduct is
entirely consistent with and reinforces the Panel’s view of the Respondents’ bad faith.

Consequently, the Respondents’ conduct constitutes bad faith use under paragraph 4(a)(iii) of the
Policy.

Thus, the Panel concludes that Complainant has provided sufficient proof of its allegations to
establish a prima facie case under paragraph 4(a) of the Policy upon which the relief it now seeks can
be granted.

DECISION

The Respondents’ request to dismiss the Complaint is DENIED.

In accordance with paragraphs 4(i) of the Policy and 15 of the Rules, the relief sought by the
Complainant is hereby GRANTED.

All the disputed domain names (i.e. all 325 domain names), as set forth in Appendices A and B
hereto, are ordered TRANSFERRED to the Complainant.

Copyright 2003, The Bureau of National Affairs, Inc. Reproduction or redistribution, in whole or in
part, and in any form, without express written permission, is prohibited except as permitted by the
BNA Copyright Policy.  http://www.bna.com/corp/index.html#V  41



BNA's Intellectual Property Library on CD -- Full Text of Cases (USPQ Second Series)

- End of Case -
A0A7M2E3T7

Copyright 2003, The Bureau of National Affairs, Inc. Reproduction or redistribution, in whole or in
part, and in any form, without express written permission, is prohibited except as permitted by the
BNA Copyright Policy.  http://www.bna.com/corp/index.html#V  42


